úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

PPF chce přebudovat Letiště v Letňanech na novou čtvrť a rozsáhlý park pro sport

18.06.2020  |  Petr Bayer Aktualizováno: 17.06.2020

Vlastníci pozemků pod Letištěm Praha Letňany zahájili proces změny využití území z dnešního sportovního letiště na budoucí městskou čtvrť. Během příštích desetiletí by měl v Letňanech vyrůst nejprve rozhlehlý park pro sport a relaxaci o rozloze 15 hektarů, následně pak i nová čtvrť s funkcí bydlení, obchodu a služeb, prostory pro výzkum a vývoj v oblasti letectví i administrativní plochy.

„Naší ambicí je navrhnout fungující městskou čtvrť, která bude vyváženým souborem všech městotvorných funkcí. Místo, kde budou lidé žít, pracovat, učit se, ale i žít kulturní život, nakupovat, relaxovat a sportovat,“ popisuje Vladislav Minář, jednatel společností vlastnících pozemky pod Letištěm Praha Letňany, a které patří do skupiny PPF. „Rádi bychom byli ukázkovým příkladem participace investora ve vztahu k městským částem a hlavnímu městu Praze, doplnil.

Změna využití území otevře izolovanou a neprostupnou oblast stávajícím obyvatelům, zkrátí dostupnost strategických míst, jako je konečná stanice metra C - Letňany, a umožní průjezd resp. průchod celou oblastí. Záměr je již řadu měsíců diskutován s institucemi zapojenými do urbanistického rozvoje Prahy. V současné době probíhá představení urbanistického záměru městským částem a Magistrátu hlavního města Prahy. Na přípravě závazné urbanistické studie využití celého území pracuje ateliér Qarta Architektura, který má mj. zkušenosti s oživením Karlína.

V západní části letiště by měl v první fázi vzniknout rozsáhlý park pro sport a relaxaci, který naváže na dnešní Lesopark Letňany a přirozeně prodlouží zelený koridor, který se táhne po severním okraji Prahy od Střížkova a Ďáblic, k Čakovicím až do Letňan. Vznikne prostor pro 150 m2 sportovišť i novou cyklostezku, která se napojí na současnou infrastrukturu. V druhé části území bude v horizontu několika desítek let vybudována městská čtvrť krátkých cest, která nabídne širokou paletu funkcí.

Urbanisté dostali za cíl zlepšit dopravní situaci v území Letňany – Kbely - Čakovice, doplnit v tomto území důležité městotvorné funkce a posílit infrastrukturu pro práci i bydlení. I proto je v případě dohody s městem jednou z priorit vybudování propojovací komunikace mezi dnešními ulicemi Beladova a Toužimská, která by vytvořila bypass mimo dopravou přetížené Letňany a Kbely. Plán počítá také s vybudováním koridoru pro městskou hromadnou dopravu, který by zásadním způsobem zlepšil dopravní napojení městské části Kbely.

Charakterem by se území mělo podobat například nové vídeňské čtvrti Aspern, která rovněž vyrůstá na místě bývalého letiště ve Vídni. Zatímco Aspern je z velké části postavena, v Letňanech stojí před majiteli pozemků řada důležitých milníků. „V Praze v současnosti není mnoho míst, kde by mohli představitelé města jednat s jediným investorem, který disponuje potřebnými pozemky, zkušenostmi i dostatkem kapitálu. Jde o jedinečnou příležitost, jak otevřít cestu k rozvoji severovýchodní části Prahy,“ tvrdí Minář.

Jednotlivé etapy vzniku nové čtvrti by měly respektovat potřeby města i občanů v okolí. I proto má změnu využití území odstartovat budování parku pro sport a rekreaci, který budou moci využít současní obyvatelé Letňan, Kbel, Čakovic a dalších městských čtvrtí v okolí. Ve střednědobém horizontu by pak mohla začít vyrůstat nová městská čtvrť směrem od konečné stanice metra C – Letňany na východ území.

Součástí plánované infrastruktury jsou kromě veřejného prostoru v podobě náměstí, bulvárů, zelených ulic a běžných komunikací také cyklostezky a chodníky pro pěší napříč celou novou čtvrtí. Moderní město krátkých cest musí obyvatelům nabídnout vše, co moderní člověk v oblasti mobility potřebuje: dopravu na metro i spojení se okolními rezidenčními oblastmi by měl zajistit například elektrobus, již v rané fázi počítají architekti s vybudováním infrastruktury pro sdílená elektrokola i rychlonabíjecí stanice pro elektromobily.

„Již nyní jsou diskutovány také technologie, které zajistí efektivní hospodaření s užitkovou a dešťovou vodou, stejně jako smart systémy schopné optimalizovat toky dopravy, intervaly MHD i svozy odpadů, nebo solární stěny se schopností zachytit energie a následně ji využít,“ uzavírá Minář.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce