Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Praha nejzajímavější destinací pro maloobchodní značky, chystají se další projekty

14.10.2016  |  Petr Bayer

Praha nejzajímavější středoevropskou destinací pro mezinárodní maloobchodní značky. Česká metropole je považována za vstupní bránu na středo - a východoevropské trhy, s výjimkou Ruska. Kromě Moskvy a Vídně je Praha vnímána jako jediná lokalita, kterou luxusní značky zvažují v souvislosti s případným otevřením obchodu ve střední a východní Evropy. Uvádí to nejnovější studie High Street Retail in Prague 2016/2017 poradenské společnosti JLL.

Praha, která je 9. nejbohatším regionem EU, disponuje silnou domácí poptávkou (kupní síla v Praze se v roce 2015 pohybovala na úrovni 9600 eur na obyvatele) a čilým turistickým ruchem, který je zejména v segmentu luxusního zboží významným zdrojem příjmů. Poptávka po kvalitních prostorech na pražských nákupních třídách v Pařížské a Na Příkopě převyšuje nabídku, což odráží aktuální výše nájemného 190 eur/m2/měsíc za průměrnou jednotku o rozloze 100 m2. Probíhá příprava dvou významných projektů, které rozšíří nabídku maloobchodních prostor v historickém centru Prahy – projekt Savarin developera Crestylu s plánovaným dokončením 2021, spojující Václavské náměstí a ulici Na Příkopě, a projekt revitalizace Masarykova nádraží developera Penty s dokončením první fáze přibližně v roce 2020.,

Luxus na Pařížské

Pařížská ulice je v regionu CEE centrem luxusních nákupů a se stoupajícím počtem značek nejvyšší kvality v posledních 20 letech její pozice výrazně posílila. Luxusní značky pečlivě zvažují nejen samotnou lokalitu, ale i úroveň své přítomnosti (nejvyšším zastoupením je tzv. vlajkový obchod, nižší úrovně představují vlastní obchod, zastoupení v luxusním obchodním domě či spolupráce s lokálním partnerem např. formou franšízy).

„Zatímco v roce 2008 bylo na Pařížské jen 32 % tzv. monobrandových obchodů a 68 % obchodů multibrandových, dnes je poměr úplně jiný: 91 % obchodů je monobrandových a pouze 9 % je multibrandových. Aktuálně se na Pařížské nachází více než 40 obchodů luxusních značek, z nichž 22 obchodů provozují tyto značky přímo (jde o vlastní samostatné obchody bez zprostředkujícího lokálního zastoupení),“ uvádí vedoucí oddělení průzkumu trhu JLL Blanka Vačkova.

Jedním z největších obchodů je třípatrový Louis Vuitton, který otevřel na adrese Pařížská 3 na podzim roku 2014 a který svou nabídku ikonických kabelek a kufrů rozšířil o luxusní pret-a-porter kolekce dámského a pánského oblečení. Zájem o prestižní adresu, který Pařížská ulice kvůli svým fyzickým limitům není schopna uspokojit, se přelévá do i sousedních ulic Široké, Kostečné a částečně na Staroměstské náměstí (v návaznosti na obchod luxusního klenotnictví Cartier). „V Praze je v současné době zastoupeno 21 z 25 luxusních značek s největším globálním pokrytím. Nejnovějším přírůstkem je módní značka BCBG Max Azria v Pařížské 24. Nové nájemce brzy přivítají prostory v Pařížské 15 a v Pařížské 22, na jejichž obsazení pracujeme,“ líčí Marjan Gigov z JLL.

„V průběhu téměř tří desetiletí od sametové revoluce se proměnila skladba nakupujících v obchodech na Pařížské. Zatímco těsně po revoluci to byli především cizinci, kteří v Praze buď pracovali, nebo ji navštívili jako turisté, Češi tvořili minoritu. Po přelomu tisíciletí se začali ve větší míře přidávat i Češi. Proměnila se také skladba cizinců. Vedle ruštiny dnes stále častěji uslyšíte také čínštinu a korejštinu. Podle ČSÚ Prahu v roce 2015 navštívilo celkem 292.000 ruských, 197.000 čínských a 180.000 korejských turistů,“ dodává Vačkova.

Podle zprávy JLL Destination Retail 2016 mají právě Číňané 31% podíl na globálních luxusních nákupech a v zahraničí nakupují v průměru čtyřikrát více než doma. Řada vlád se této skutečnosti přizpůsobila a přichází s různými iniciativami, které mají nákupy luxusního zboží ve svých městech podpořit – např. daňovými prázdninami v Hongkongu či uvolněním turistických víz pro návštěvy Paříže, Londýna či Tokia.

Podle společnosti Global Blue, která se specializuje na tax-free nakupování, v ČR loni z návštěvníků ze zemí mimo EU nejvíce utráceli čínští turisté (jejich podíl vzrostl ze 14 % v roce 2014 na 25 % v roce 2015), oproti tomu nakupování ruských turistů – tradičních lídrů žebříčku – pokleslo ze 44 % v roce 2014 na 24 % v roce 2015. „Zájmu čínských a obecně asijských turistů o Prahu nahrává i nově otevřené přímé letecké spojení mezi Prahou a Pekingem v září roku 2015 a mezi Prahou a Šanghají v červnu 2016,“ říká  Vačkova.

Nákupní třída Na Příkopě   

V ulici Na Příkopě, hlavní nákupní třídě, se mísí tzv. premium značky (Michael Kors, Gant, Tommy Hilfiger či Max Mara Weekend) s vlajkovými obchody módních řetězců střední cenové úrovně (Zara, H&M, New Yorker či Mango). Na ulici se nachází také několik maloobchodních pasáží Myslbek, Panská pasáž, Černá růže či Slovanský dům, kde opět sídlí zejména obchody s módou. K posledním značkám, které právě zde vstoupily na trh, patří legendární hračkářství Hamleys, které zde v květnu 2016 otevřelo svůj první obchod ve střední Evropě, jenž se s rozlohou 6 500 m2 stal největším hračkářstvím v regionu. „Zájem o prostory v ulici Na Příkopě se přelévá i do postranních uliček jako je U Obecního domu, Havířská a Rytířská. Právě v Rytířské se nyní rekonstruují prostory České spořitelny a bude tu otevřen například vlajkový obchod společnosti Preciosa,“ poznamenává Gigov.          

Zlatý kříž a Václavské náměstí   

Stanice metra Můstek je nejfrekventovanější částí Václavského náměstí, kde se nachází řada vlajkových obchodů značek střední cenové úrovně (např. Baťa a C&A) a dále také obchodní domy např. Van Graaf, Debenhams či Marks & Spencer. Dolní část Václavského náměstí začala v poslední době lákat také prémiové značky jako například Blažek, Pietro Filipi či Marc O´Polo. Nabídku módy doplňují bankovní domy, velká knihkupectví (Kanzelsberger, Knihy Dobrovský, Academia a Neoluxor) a obchody s potravinami/rychlým občerstvením (La Formaggeria, pekařství Paul, Starbucks, KFC a McDonald´s). Nájemné na Václavském náměstí se pohybuje na úrovni 100 eur/m2/měsíc. V posledních letech se významně rozvíjí i ulice 28. října, kde bylo dokončeno několik projektů a nové se ještě připravují. K nejvýznamnějším patří například Palác ARA, jehož rekonstrukce je plánována na příští rok.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce prospělo českému stavebnictví?

kvalitnější legislativa
 
více veřejných zakázek
 
omezení korupce
 
zlepšení odborného školství
 
zodpovědnější úředníci
 
jiné (můžete nám napsat co)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce