úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Praha schválila přeměnu Nákladového nádraží Žižkov, develppeři přispějí na školu i park

NNŽ
21.09.2022  |  Petr Bayer

Rada hlavního města Prahy schválila urbanistickou studii rozvoje lokality Nákladového nádraží Žižkov a učinila tak zásadní krok k přeměně jednoho z nejvýznamnějších dlouhodobě nevyužívaných území v širším centru. Studie stanovuje regulaci území a počítá mj. s tím, že v areálu bývalého nádraží vznikne nová základní škola a park, který protne celý areál. Jejich podobu bude hledat město prostřednictvím architektonických soutěží. Zelenou k přípravě další fáze dostala i Jarovská třída.

Studie z dílny Institutu plánování a rozvoje (IPR) vytváří koncepci pro celé území Nákladového nádraží Žižkov a koordinuje jednotlivé stavební záměry soukromých investorů, města i městské části. Úkolem studie bylo navrhnout podobu nové části města tak, aby znikla živá čtvrť, tzv. město krátkých vzdáleností, kde nechybí veřejná vybavenost. Podle schválené metodiky pro developery by měla činit jejich spoluúčast přes 1,5 miliardy Kč, ty budou využity pro výstavbu veřejné vybavenosti.

Město se již dohodlo s developery i městskou částí na detailech jako je rozsah a umístění veřejné vybavenosti – tedy např. školy či parterů s obchody, i na finančním plnění investorů. Developeři se tak budou podílet na stavbě nové základní školy, která vznikne v centru lokality dostavbou k hlavní budově nákladového nádraží. Developeři se budou podílet také na realizaci centrálního parku a navazujících náměstí a ulic. „Uzavření této dohody je podmínkou, aby město podpořilo podobu transformace území na novou městskou čtvrť. Budoucí smlouva bude obsahovat právě schválenou studii, a tím i potvrdí, že naše pravidla pro spoluúčast developerů fungují,“ říká námětek primátora Petr Hlaváček.

V území jsou plánovány dvě nové základní školy, stejně jako rekonstrukce základní školy na Havlíčkové náměstí, která bude hrazena z peněz developerů. Na novou základní školu bude řešení hledat město v architektonické soutěži. V budoucnu by v lokalitě měla vzniknout i další soukromá a střední škola přímo v památkově chráněné budově nákladového nádraží, která se změní v multifunkční centrum s knihovnou či volnočasovým klubem.

„Praha potřebuje rozvoj bytového fondu, a to nikoli na okraji, protože to vytváří větší tlak na dopravu do Prahy a na parkování, a neúměrné zvyšuje náklady na výstavbu veřejné dopravy. Správná cesta je revitalizovat brownfieldy a budovat město krátkých vzdáleností, ovšem za předpokladu, že bude mít dostatečnou a kvalitní veřejnou vybavenost,“ dodává místostarosta Prahy 3 Pavel Dobeš. Návrh obsahuje školy, pět školek, polikliniku, dům pro seniory, denní stacionář apod.

„Škola v území Nákladového nádraží bude v novostavbě a na území odpovídajícím potřebě umístění venkovního sportoviště. Nebude v historické budově, jak bylo původně plánováno. Stejně tak druhá základní škola je plánována na dostatečné ploše s venkovním sportovištěm a nebude na pozemku v Habrové ulici, ale v bývalém areálu Inklemo. Zde bude rovněž samostatně stojící škola, která bude přímo navazovat na sportoviště, které je dnes hřištěm v majetku Prahy 3. Vedle této školy bude samostatně stojící školka,“ líčí Dobeš.

K dohodě došlo také v etapizaci území, která je vázána na co nejrychlejší dostavbu tramvajové trati. Trať se již projektuje a cílem je ji mít zprovozněnou do roku 2029.  Součástí návrhu je i vznik nového propojení ulic Malešické a Českobrodské – tzv. Jarovská třída.

„Studie představuje komplexní návrh architektonického, krajinářského a dopravního řešení, které umožní zapojit dopravní infrastrukturu včetně plánované tramvajové trati Olšanská – Habrová do stávající i plánované zástavby Nákladového nádraží i širší oblasti Žižkova. Řešení nové ulice také navazuje na projekt dokončení Městského okruhu – k němuž jsme minulý týden odevzdali dokumentaci k územnímu rozhodnutí – a Libeňské spojky. V souvislosti s tímto projektem jsme také schválili žádost pro vládu, aby nám předala dráhu v nákladovém nádraží Žižkov,“ říká náměstek primátora Adam Scheinherr.

Schválením urbanisticko-dopravní studie Jarovské třídy tak může jako první fáze začít příprava rekonstrukce Malešické ulice od křižovatky s ulicí Na Jarově včetně nového přemostění až po ulici K Červenému dvoru.

Celá studie je k dispozici na webu IPR.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce