úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Praha vydá na průzkum trasy metra D skoro miliardu korun

26.03.2018  |  Petr Bayer

Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal 4 zakázky na geologický průzkum trasy I. D metra v úseku Pankrác – Depo Písnice. Celková hodnota dosahuje přibližně 930 milionů Kč. Práce spočívají ve vyhloubení jam a průzkumu s údržbou po 2 roky. Jámy vzniknou v prostoru volné plochy u sjezdu z ulice 5. května do ulice Na Strži v Nuslích, v Krči na rohu ulic Na Strži a Budějovická nebo na rohu ulic Na Strži a Antala Staška. Následně budou raženy štoly průzkumných tunelů. Nabídky lze podávat do 7. května 2018, práce potrvají 39 měsíců. Oznamuje to Věstník veřejných zakázek.

Zastupitelé Prahy byli informováni o postupu DPP při založení společného podniku se společností NOPOCZ01, která je součástí skupiny Penta Investments. „Zvolené řešení je jediné, které umožní, aby se Praha v dohledné době dočkala nové trasy metra. Pokud by navrhovaná varianta neprošla, mohla by Praha na dalších 15 let na nové metro zapomenout,“ tvrdí primátorka Adriana Krnáčová s tím, že účelem společného podniku je urychlení výstavby metra D díky efektivnějšímu výkupu pozemků. Metrem D by se měli první cestující svézt v roce 2025.

„Podmínkou řešení je zachování otevřenosti navrhovaného uspořádání, v budoucnosti by tak metro D mohlo vést od Hlavního nádraží přes Žižkov a stanice Depo Písnice by na druhé straně nemusela být konečnou,“ dodává náměstek primátorky Petr Dolínek s tím, že nevylučuje ani možnost větvení metra D z Nových Dvorů do Modřan.

„Počítáme, že v první fázi bychom realizovali úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, poté bychom pokračovali ve výstavbě úseku Olbrachtova a Depo Písnice. Náklady by měly dosáhnout zhruba 40 miliard korun,“ přibližuje generální ředitel DPP Martin Gillar. „Pro letošní rok je prioritou zahájení geologického průzkumu, se kterým začneme už v létě. Zahájení hornických prací bude jasným signálem, že metro D už není pouze projektem na papíře, ale realitou,“ doplňuje s tím, že cena za geologický průzkum dosahuje zhruba miliardy korun.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

08.01.2020 Průzkum Skypaper: Loňský růst hlásí dvě pětiny stavebních firem

Stavební firmy v loňském roce očekávaly růst podle 40,3 procenta respondentů, když v polovině roku tak mínilo 46,5 %.…

07.01.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem Smart Community, start již v lednu

Inteligentní budovy, čistou mobilitu nebo technické vzdělávání má za cíl podporovat cyklus konferencí Smart Community…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« leden 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.