úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Praha vydá na průzkum trasy metra D skoro miliardu korun

26.03.2018  |  Petr Bayer

Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal 4 zakázky na geologický průzkum trasy I. D metra v úseku Pankrác – Depo Písnice. Celková hodnota dosahuje přibližně 930 milionů Kč. Práce spočívají ve vyhloubení jam a průzkumu s údržbou po 2 roky. Jámy vzniknou v prostoru volné plochy u sjezdu z ulice 5. května do ulice Na Strži v Nuslích, v Krči na rohu ulic Na Strži a Budějovická nebo na rohu ulic Na Strži a Antala Staška. Následně budou raženy štoly průzkumných tunelů. Nabídky lze podávat do 7. května 2018, práce potrvají 39 měsíců. Oznamuje to Věstník veřejných zakázek.

Zastupitelé Prahy byli informováni o postupu DPP při založení společného podniku se společností NOPOCZ01, která je součástí skupiny Penta Investments. „Zvolené řešení je jediné, které umožní, aby se Praha v dohledné době dočkala nové trasy metra. Pokud by navrhovaná varianta neprošla, mohla by Praha na dalších 15 let na nové metro zapomenout,“ tvrdí primátorka Adriana Krnáčová s tím, že účelem společného podniku je urychlení výstavby metra D díky efektivnějšímu výkupu pozemků. Metrem D by se měli první cestující svézt v roce 2025.

„Podmínkou řešení je zachování otevřenosti navrhovaného uspořádání, v budoucnosti by tak metro D mohlo vést od Hlavního nádraží přes Žižkov a stanice Depo Písnice by na druhé straně nemusela být konečnou,“ dodává náměstek primátorky Petr Dolínek s tím, že nevylučuje ani možnost větvení metra D z Nových Dvorů do Modřan.

„Počítáme, že v první fázi bychom realizovali úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, poté bychom pokračovali ve výstavbě úseku Olbrachtova a Depo Písnice. Náklady by měly dosáhnout zhruba 40 miliard korun,“ přibližuje generální ředitel DPP Martin Gillar. „Pro letošní rok je prioritou zahájení geologického průzkumu, se kterým začneme už v létě. Zahájení hornických prací bude jasným signálem, že metro D už není pouze projektem na papíře, ale realitou,“ doplňuje s tím, že cena za geologický průzkum dosahuje zhruba miliardy korun.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

08.01.2020 Průzkum Skypaper: Loňský růst hlásí dvě pětiny stavebních firem

Stavební firmy v loňském roce očekávaly růst podle 40,3 procenta respondentů, když v polovině roku tak mínilo 46,5 %.…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červenec 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.