Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Pražské maloobchodní nemovitosti na špici středoevropského realitního trhu

18.04.2016  |  Petr Bayer

Praha je podle nejnovější studie společnosti JLL s názvem High Street Retail in Prague 2016 nejzajímavějším maloobchodním trhem v oblasti střední a východní Evropy (CEE). Podle obdobné studie JLL Destination Europe 2015  se v celoevropském srovnání Praha umístila jako 14. nejvyhledávanější trh pro expanzi luxusních značek a rozšiřování sítě mezinárodních řetězců. Oznamuje to JLL.

Maloobchodníci reagují jak na silnou kupní sílu obyvatel Prahy a ČR, tak silný turistický ruch. Podle přehledu společnosti TripAdvisor Top 10 Global City Destinations 2016 je Praha 4. nejnavštěvovanější evropskou turistickou destinací. Prosperující pražský maloobchodní trh neminul zájem realitních investorů a prodej předního nákupního centra Palladium v historickém srdci Prahy byl jednou z největších investičních transakcí na českém realitním trhu v loňském roce.  

Pražský trh moderních maloobchodních prostor vytváří především nákupní centra a solitérní obchody, z nichž se většina reprezentativních tzv. vlajkových obchodů nachází na hlavních nákupních třídách v centru města – v ulicích Na Příkopě, na Václavském náměstí a v Pařížské ulici. „Situace v oblasti nákupních center se dlouhodobě nemění. Majitelé špičkových nákupních center mají díky silnému zájmu nájemců velmi silnou vyjednávací pozici. V případě, že se uvolní nějaká jednotka, prakticky okamžitě se vytvoří řada vážných zájemců. Nájemné nejlepších maloobchodních prostor v nákupních centrech se pohybuje na úrovni 110 eur/m2 měsíčně,“ říká vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí JLL Tomáš Soukup.      

Vlajkové obchody značek střední a vyšší úrovně se těší velkému zájmu návštěvníků dolní části Václavského náměstí a ulice Na Příkopě, která ústí na náměstí Republiky u nákupního centra Palladium. „V ulici Na Příkopě a v dolní části Václavského náměstí se čas od času uvolní maloobchodní jednotky, díky kterým se zpestřuje nabídka pražského trhu. V roce 2015 zde své obchody otevřely značky Marc O´Polo a Tiger. Letos by mělo být v nově rekonstruované budově Na Příkopě 14 otevřeno obří hračkářství Hamleys,“ dodává Soukup.  

Doménou luxusních značek je Pařížská ulice, kde se nachází více než 40 obchodů předních značek, z nichž 15 provozují přímo bez zprostředkujícího lokálního zastoupení. Jedním z největších obchodů je třípatrový Louis Vuitton, který otevřel na podzim 2014 a nabízí nejen ikonické kabelky a kufry, ale i luxusní pret-a-porter kolekce dámského a pánského oblečení. Zájem o prestižní adresu, který Pařížská ulice kvůli svým fyzickým limitům není schopna uspokojit, se přelévá do sousedních ulic Široké, Kostečné a částečně na Staroměstské náměstí v návaznosti na obchod luxusního klenotnictví Cartier. Průměrné nájemné v obchodech uvedených pražských nákupních tříd dosahuje 185 eur/m2/měsíc ve vztahu na průměrnou jednotku o velikosti 100 m2.

„Podle ČSÚ Prahu v roce 2015 navštívilo celkem 292 000 ruských, 197 000 čínských a 180 000 korejských turistů. Podle společnosti Global Blue, která se specializuje na tax-free nakupování, v ČR loni z návštěvníků ze zemí mimo EU nejvíce utráceli čínští turisté (jejich podíl vzrostl ze 14 % v roce 2014 na 25 % v roce 2015), oproti tomu nakupování ruských turistů – tradičních lídrů žebříčku – pokleslo ze 44 % v roce 2014 na 24 % v roce 2015. Zájmu čínských a obecně asijských turistů o Prahu nahrává i nově otevřené přímé letecké spojení mezi Prahou a Pekingem v září roku 2015 a mezi Prahou a Šanghají v dubnu 2016,“ dodává vedoucí oddělení průzkumu trhu společnosti JLL Blanka Vačkova. O rostoucím významu čínských turistů svědčí i nejnovější marketingová aktivita obchodního domu Kotva, který představil svůj oficiální název i v čínštině Kao-tche-wa.

Kvetoucí maloobchodní trh v Praze a ČR neunikl zájmu realitních investorů, kteří v roce 2015 do něj napumpovali 1,12 miliardy eur, což je 42 % celkového objemu realitních investic v ČR. Největší jednotlivou transakcí byl prodej úspěšného nákupního centra Palladium, které koupila společnost Union Investment za 570 milionů eur.

„Povzbudivý ekonomický růst, moderní a vysoce kvalitní maloobchodní nemovitosti, nízká úroveň osobního zadlužení a rostoucí útrata na obyvatele činí z českého maloobchodu zajímavý cíl investičních aktivit jak domácích, tak mezinárodních investorů. Během roku 2015 jsme zaznamenali vzrůstající zájem investorů o nákupní centra v Praze, dále regionální maloobchodní projekty, outlety a v neposlední řadě i nemovitosti na vyhlášených nákupních třídách. Zdá se, že tento trend bude pokračovat i v roce 2016, kdy neutuchající zájem o tento sektor potvrzuje množství již rozjednaných transakcí a pokračující silná poptávka,“ uzavírá vedoucí investičního oddělení JLL pro ČR a region střední a východní Evropy Stuart Jordan.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

03.10.2019 Časopis Skypaper opět hlavním mediálním partnerem konference Výškové budovy

Nové projekty a související problematika budou tématy již 16. ročníku mezinárodní konference Výškové a inteligentní…

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce prospělo českému stavebnictví?

kvalitnější legislativa
 
více veřejných zakázek
 
omezení korupce
 
zlepšení odborného školství
 
zodpovědnější úředníci
 
jiné (můžete nám napsat co)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce