Pražští radní se shodli, že trasa Pražského okruhu v úseku Březiněves – Satalice by měla z části vést tunelem. Navrženy jsou tři tunely Vinoř (Radonice) o délce 1,3 kilometru, Veleň (Miškovice) o délce 450 metrů a Třeboradice o délce 2 kilometry. Ve hře byly též varianty povrchová a zahloubená. „Rada hlavního města Prahy podporuje tunelovou variantu, která bude nejšetrnějším řešením pro toto území a jeho obyvatele a napomůže tak rychlejší dostavbě Pražského okruhu,“ říká primátor Zdeněk Hřib.
Pokud by však tuto variantu neumožnily ekonomické, technické nebo geologické okolnosti, tak by byla přípustná podle vedení města i varianta zahloubení. „Z našeho pohledu preferovaná tunelová varianta získala od Ředitelství silnic a dálnic kladné hodnocení z ekonomického hlediska, zároveň má minimální negativní vliv na občany žijící v jejím okolí. S ŘSD budeme dále spolupracovat na tom, aby se stavba okruhu mohla realizovat co nejrychleji, a zároveň co nejméně poškodila dotčená území,“ líčí náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
„Dle ŘSD mají všechny tři varianty kladné ekonomické hodnocení. Z pohledu města je preferovanější variantou tunelová a alternativou k ní zahloubená. Oceňuji dobrou spolupráci s ŘSD a věřím, že jsme se vydali správnou cestou k nalezení kompromisu, který pomůže ochránit okolí řešeného území a posune samotnou realizaci významné infrastrukturní stavby,“ dodal náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Na jaké oblasti ve stavebnictví by se měla nová vláda především zaměřit?
výstavba dálnic a silnicPetr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |