úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Přestavba trati z Plzně na Koterov přijde na 2,2 miliardy korun

lustrační foto Skypaper
04.11.2020  |  Eduard Železný Aktualizováno: 03.11.2020

Správa železnic zahájí rekonstrukci čtyřkilometrového úseku mezi lobezskou částí plzeňského hlavního nádraží a stanicí v Koterově. Tu po skončení prací přestanou využívat cestující, pro které se otevře nová zastávka Plzeň-Slovany. Dokončení prací je plánováno v lednu 2024.

Výběrové řízení vyhrály firmy Metrostav a Chládek a Tintěra, smluvní cena je 2,199 miliardy Kč. Z toho investice Správy železnic dosahuje 1,28 miliardy Kč, město Plzeň se podílí 50,6 milionu Kč a ŘSD 869,28 milionu Kč. Součástí stavby je ve spolupráci s ŘSD i příprava tunelu pro křížení železniční trati a budoucí silnice I/20, aby při další stavbě nemusel být opět omezen provoz vlaků. Plzeň spolufinancuje novou lávku pro pěší.

Stavba navazuje na dokončenou rekonstrukci kolejiště ve stanici Plzeň hlavní nádraží ve směru na Prahu a po dokončení umožní zvýšení traťové rychlosti ze 100 na 120 km/h. Přestavbou projde nejen navazující úsek na České Budějovice, ale také stanice Plzeň-Koterov. Dojde k odstranění tří nástupišť a změně konfigurace kolejiště, které budou tvořit dvě hlavní a dvě předjízdné koleje. V Koterově se zrekonstruují dopravní koleje a provede se příprava na budoucí dvoukolejné pokračování trati na Starý Plzenec. V ulici K Dráze se vybuduje nová lávka pro pěší, která nahradí čtyřkolejný přechod do ulice Na Lipce a bude dále pokračovat přes čtyřproudou silnici U seřadiště. Stanice Plzeň-Koterov se bude nově dálkově řídit z plzeňského hlavního nádraží.

Cestující začnou využívat novou zastávku Plzeň-Slovany, která nabídne lepší návaznost na linky MHD a regionální autobusy. Vzniknou dvě nástupiště s délkou 120 metrů a nástupními hranami v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude bezbariérový z ulice Lobezská.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

20.09.2021 Ostrava prodává Rezidenci Stodolní za 23 milionů Kč, chce ji rekonstruovat

Zastupitelstvo města Ostravy rozhodlo o záměru prodat nemovitosti o celkové výměře 3747 čtverečních metrů v centru…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.