Správa železnic vybrala zhotovitele aktualizace dokumentace pro územní řízení novostavby trati mezi Prahou - Smíchovem a Berounem, vedené z velké části v tunelu. Stane se jím Sudop Praha, která nabídla cenu 90,3 milionu korun, předpokládaná hodnota zakázky byla přitom 119,9 milionu korun. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2028 a dokončení o sedm let později.
Mezi hlavní přínosy nové trati patří zkrácení jízdní doby vlaků v úseku Praha-Smíchov – Beroun na zhruba 12 minut, zrychlení a zkvalitnění regionálního spojení mezi Prahou a Berounem a také celou jihozápadní částí Středočeského kraje a zrychlení a zkvalitnění vnitrostátní i mezinárodní dopravy na trase Praha – Plzeň – Norimberk/Mnichov. Odlehčení současné přetížené železnice podél Berounky od dálkové osobní a nákladní dopravy zde umožní zvýšit frekvenci příměstských vlaků.
Nová dvoukolejná trať začne na upraveném výjezdu ze stanice Praha-Smíchov. V oblasti Barrandova se koleje zanoří do 24,7 kilometru dlouhého tunelu a vyústí v Berouně na novou mostní estakádu přes údolí Berounky. Na pražské straně bude vybudována odbočka na Branický most ve směru na Prahu-Krč. Nový tunel bude navržený na maximální rychlost 200 km/h. Ražba bude z velké části prováděna plnoprofilovými tunelovacími stroji TBM v hloubce až 150 metrů pod povrchem.
Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Na jaké oblasti ve stavebnictví by se měla nová vláda především zaměřit?
výstavba dálnic a silnicPetr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |