Správa železnic vyhlásila výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní řízení výstavby 1. části vysokorychlostní trati Prosenice – Ostrava-Svinov v úseku Prosenice – Hranice na Moravě. Předpokládaná hodnota projektu dosahuje 195 milionů korun. Práce mají trvat 14 měsíců. Oznamuje to Věstník veřejných zakázek.
Hlavním předmětem plnění je zhotovení dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby dráhy, včetně zajištění potřebných podkladů, průzkumů pro zpracování předprojektové dokumentace a vypracování předběžného inženýrsko-geologického průzkumu pro předprojektovou dokumentaci ve stupni pro územní rozhodnutí. Zahrnuje též zpracování záměru projektu rekonstrukce železniční stanice Hranice na Moravě a dokumentace EIA stavby Prosenice - Hranice na Moravě a žádosti o vydání závazného stanoviska EIA. Nabídky lze podávat do 12. října 2020.
Tento první úsek nazvaný VRT Moravská brána odlehčí nejzatíženějšímu úseku české železnice, ve kterém se stýkají evropské i národní železniční koridory. Začíná u Přerova v železniční stanici Prosenice a končí u Hranic na Moravě, odkud bude VRT Moravská brána pokračovat svou druhou částí až do Ostravy. Projekt počítá také se sjezdem zapojeným do stávající stanice Hranice na Moravě a přípravou na výhledové pokračování VRT od Prosenic pro vlaky jedoucí na Brno a Olomouc.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Na jaké oblasti ve stavebnictví by se měla nová vláda především zaměřit?
výstavba dálnic a silnicPetr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |