úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Projekt vysokorychlostní trati z Ústí do Krušnohorského tunelu má stát 105 mil. Kč

VRT - sjezdy a terminály
02.12.2022  |  Eduard Železný

Správa železnic vyhlásila další veřejnou zakázku na projekční práce pro vysokorychlostní tratě. Dokumentace pro územní rozhodnutí vznikne pro úsek z Ústí nad Labem k portálu Krušnohorského tunelu. Dodavatel také připraví návrh údržbové základny v Chabařovicích, ze které bude zajišťován servis trati. Předpokládaná hodnota projektu činí 105 milionů korun.

Práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí Krušnohorského tunelu, které zadala Správa železnic společně s německou DB v minulém roce, již běží. Nyní se na české straně začne projektovat napojení Krušnohorského tunelu na českou vysokorychlostní síť. Spojením těchto dvou dokumentací, které má hledaný projektant rovněž za úkol, vznikne propojení české a německé sítě ve směru Praha – Drážďany mimo údolí Labe. Lhůta pro doručení nabídek byla stanovena do 23. ledna 2023.

Dodavatel také připraví technický návrh rekonstrukce stávající trati z Ústí do Chabařovic. Součástí veřejné zakázky je i zpracování podkladů pro posouzení vlivů záměru na životní prostředí EIA, a to až po státní hranici s Německem. Technické návrhy tunelu a trati budou v rámci územního řízení schvalovány jako celek, příprava tak bude koordinována. Zadávací dokumentace zároveň umožňuje vyhlášení architektonické soutěže na řešení a podobu terminálu v Ústí nad Labem. Podrobnější technický návrh trati bude průběžně konzultován se samosprávami, veřejností a dalšími partnery přípravy VRT.

Krušnohorský tunel bude s délkou až 31 kilometrů nejdelší podobnou stavbou ve střední Evropě. Kromě osobních vlaků bude sloužit také nákladní dopravě, čímž vznikne nové kapacitní spojení s Německem a západní Evropou. Výstavba tunelu bude zahájena kolem roku 2030 a jde o nejsložitější infrastrukturní stavbu na síti českých vysokorychlostních železnic. Veřejnosti je k dispozici informační centrum na hlavním nádraží v Ústí nad Labem, které je zaměřeno na přípravu této vysokorychlostní trati.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce