úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Projekt vysokorychlostních tratí Moravská Brána přijde na 380 mil. Kč

07.01.2022  |  Petr Bayer

Správa železnic uzavřela smlouvy na projekční práce pro vysokorychlostní tratě (VRT) Moravská brána, které spojí Prosenice s Ostravou. Mezi Prosenicemi a Hranicemi činí cena 139,5 milionu Kč, z Hranic do Ostravy-Svinova 241,44 milionu Kč bez DPH, sdělil časopisu Skypaper mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Zahájení výstavby se předpokládá v roce 2025, první vlaky vyjedou o čtyři roky později.

Dokumentace určí přesné vedení tratí, technologii výstavby nebo opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí v blízkosti VRT. Umožní také přípravu pro majetkoprávní vypořádání. Projektanti připraví také podklady pro proces posouzení vlivů stavby na životní prostředí EIA. Správa železnic zadala obě veřejné zakázky metodou Best Value, která zdůrazňuje odbornost dodavatelů a kvalitu.

Ve výběrovém řízení pro VRT Moravská brána I. mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě uspělo sdružení firem Afry CZ, AF-Infrastructure a Sagasta. Projekční práce úseku Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov označeného jako VRT Moravská brána II. zajistí sdružení společností Moravia Consult Olomouc, Sudop Brno a Metroprojekt Praha.

Na prvním, zhruba 20kilometrovém úseku, vznikne trakční napájecí stanice v Prosenicích, která zajistí dodávku elektrické energie pro provoz vlaků. Realizován bude také sjezd na stávající železniční síť ve stanici Hranice na Moravě. Dodavatelé rovněž připraví DÚR pro zásadní modernizaci této stanice. Projektanti úseku VRT Moravská brána II. připraví kromě DÚR samotné trati také sjezd na současnou infrastrukturu ve směru do železniční stanice Ostrava-Vítkovice. V jejím obvodu vznikne údržbová základna, která bude sloužit k servisu obou úseků vysokorychlostní železnice. Délka druhé části trati bude přibližně 45 kilometrů.

Maximální rychlost souprav na VRT Moravská brána bude 320 km/h. Nová trať bude sloužit pouze vlakům s přepravou cestujících a uleví jednomu z nejvytíženějších nákladních koridorů. Na VRT přejde část osobní dálkové dopravy, která nyní využívá hlavní trať mezi Ostravou, Přerovem, Břeclaví a Prahou. Benefity vysokorychlostní trať může přinést také regionální dopravě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Uvolněnou kapacitu na koridoru budou moci využít nové spoje integrovaných systémů.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce