úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Projekt vysokorychlostních tratí Moravská Brána přijde na 380 mil. Kč

VRT-vizualizace
07.01.2022  |  Petr Bayer

Správa železnic uzavřela smlouvy na projekční práce pro vysokorychlostní tratě (VRT) Moravská brána, které spojí Prosenice s Ostravou. Mezi Prosenicemi a Hranicemi činí cena 139,5 milionu Kč, z Hranic do Ostravy-Svinova 241,44 milionu Kč bez DPH, sdělil časopisu Skypaper mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Zahájení výstavby se předpokládá v roce 2025, první vlaky vyjedou o čtyři roky později.

Dokumentace určí přesné vedení tratí, technologii výstavby nebo opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí v blízkosti VRT. Umožní také přípravu pro majetkoprávní vypořádání. Projektanti připraví také podklady pro proces posouzení vlivů stavby na životní prostředí EIA. Správa železnic zadala obě veřejné zakázky metodou Best Value, která zdůrazňuje odbornost dodavatelů a kvalitu.

Ve výběrovém řízení pro VRT Moravská brána I. mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě uspělo sdružení firem Afry CZ, AF-Infrastructure a Sagasta. Projekční práce úseku Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov označeného jako VRT Moravská brána II. zajistí sdružení společností Moravia Consult Olomouc, Sudop Brno a Metroprojekt Praha.

Na prvním, zhruba 20kilometrovém úseku, vznikne trakční napájecí stanice v Prosenicích, která zajistí dodávku elektrické energie pro provoz vlaků. Realizován bude také sjezd na stávající železniční síť ve stanici Hranice na Moravě. Dodavatelé rovněž připraví DÚR pro zásadní modernizaci této stanice. Projektanti úseku VRT Moravská brána II. připraví kromě DÚR samotné trati také sjezd na současnou infrastrukturu ve směru do železniční stanice Ostrava-Vítkovice. V jejím obvodu vznikne údržbová základna, která bude sloužit k servisu obou úseků vysokorychlostní železnice. Délka druhé části trati bude přibližně 45 kilometrů.

Maximální rychlost souprav na VRT Moravská brána bude 320 km/h. Nová trať bude sloužit pouze vlakům s přepravou cestujících a uleví jednomu z nejvytíženějších nákladních koridorů. Na VRT přejde část osobní dálkové dopravy, která nyní využívá hlavní trať mezi Ostravou, Přerovem, Břeclaví a Prahou. Benefity vysokorychlostní trať může přinést také regionální dopravě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Uvolněnou kapacitu na koridoru budou moci využít nové spoje integrovaných systémů.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« leden 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.