úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Projekt vysokorychlostních tratí pokračuje úsekem Modřice - Šakvice

VRT-Mapa RS cílový stav
14.12.2020  |  Petr Bayer Aktualizováno: 15.12.2020

Správa železnic dnes vyhlásila výběrové řízení na zpracování dokumentace vysokorychlostní trati (VRT) v úseku Modřice – Šakvice na jižní Moravě. Předpokládané náklady dosahují 160 milionů korun. Práce mají trvat rok a tři čtvrtě. Informuje o tom Věstník veřejných zakázek.

Jedná se o zpracování dokumentace stavby v podrobnosti dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby a zpracování dokumentace vlivu na životní prostředí EIA. Hlavním kritériem pro výběr dodavatele je nejnižší cena, váhu 40 procent mají kvalifikace a zkušenosti dodavatele. Lhůta pro doručení nabídek byla stanovena do 1. února 2021.

Hlavním cílem zakázky je navrhnout novostavbu vysokorychlostní trati v úseku od Brna směrem na Břeclav. Úsek VRT dlouhý 33 kilometrů s provozní rychlostí až 320 km/h bude začínat v Modřicích a prozatím bude ukončen za stanicí Šakvice napojením do stávající koridorové trati. Stavba bude mj. zahrnovat zapojení VRT do stanice Modřice (včetně jejích úprav), do trati ze Šakvic do Zaječí a stavební připravenost na možné pokračování VRT dále na Břeclav a na Slovensko. Pro zajištění bezproblémového provozu na nové VRT se počítá s návrhem speciálního střediska údržby na vhodném místě u nové trati.

Nedávno byla rovněž vypsána zakázka na studii optimalizace trati Praha – Hradec Králové – Wroclaw ve vztahu k územním limitům i definice možností napojení do uzlů Praha a Hradec Králové. Začátek úseku bude v Praze v prostoru Balabenky. Zhotovitel studie v souvislosti se zapojením VRT do pražského železničního uzlu navrhne i možnosti zkapacitnění jeho příslušné části. Konec řešeného úseku je na státní hranici Česka s Polskem, přičemž řešení z ČR musí navazovat směrově i výškově na dosud zpracované polské vedení trasy.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

14.06.2022 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem soutěže ČDS&T, vítěz bude znám v září

Již 19. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a výrazná inovace v dopravě (ČDS&T) otevřel své…

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« srpen 2022 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce