úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Projekt vysokorychlostních tratí pokračuje úsekem Modřice - Šakvice

VRT-Mapa RS cílový stav
14.12.2020  |  Petr Bayer Aktualizováno: 15.12.2020

Správa železnic dnes vyhlásila výběrové řízení na zpracování dokumentace vysokorychlostní trati (VRT) v úseku Modřice – Šakvice na jižní Moravě. Předpokládané náklady dosahují 160 milionů korun. Práce mají trvat rok a tři čtvrtě. Informuje o tom Věstník veřejných zakázek.

Jedná se o zpracování dokumentace stavby v podrobnosti dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby a zpracování dokumentace vlivu na životní prostředí EIA. Hlavním kritériem pro výběr dodavatele je nejnižší cena, váhu 40 procent mají kvalifikace a zkušenosti dodavatele. Lhůta pro doručení nabídek byla stanovena do 1. února 2021.

Hlavním cílem zakázky je navrhnout novostavbu vysokorychlostní trati v úseku od Brna směrem na Břeclav. Úsek VRT dlouhý 33 kilometrů s provozní rychlostí až 320 km/h bude začínat v Modřicích a prozatím bude ukončen za stanicí Šakvice napojením do stávající koridorové trati. Stavba bude mj. zahrnovat zapojení VRT do stanice Modřice (včetně jejích úprav), do trati ze Šakvic do Zaječí a stavební připravenost na možné pokračování VRT dále na Břeclav a na Slovensko. Pro zajištění bezproblémového provozu na nové VRT se počítá s návrhem speciálního střediska údržby na vhodném místě u nové trati.

Nedávno byla rovněž vypsána zakázka na studii optimalizace trati Praha – Hradec Králové – Wroclaw ve vztahu k územním limitům i definice možností napojení do uzlů Praha a Hradec Králové. Začátek úseku bude v Praze v prostoru Balabenky. Zhotovitel studie v souvislosti se zapojením VRT do pražského železničního uzlu navrhne i možnosti zkapacitnění jeho příslušné části. Konec řešeného úseku je na státní hranici Česka s Polskem, přičemž řešení z ČR musí navazovat směrově i výškově na dosud zpracované polské vedení trasy.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.