Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Průzkum: Největší roli při výběru stavební firmy hraje stále cena

11.05.2016  |  Petr Bayer

Podle ředitelů stavebních společností je při výběru dodavatele stavebních prací pro zákazníka hlavním kritériem stále cena. Nejefektivnějšími způsoby získávání zakázek jsou pro stavební firmy osobní kontakty a dlouhodobá spolupráce se zadavatelem. Vyplývá to z Kvartální analýzy českého stavebnictví Q2/2016 CEEC Research.

Cenu jako klíčový faktor při výběru dodavatelské firmy potvrdili všichni ředitelé stavebních společností a na stupnici od nuly do deseti, kde desítka má největší vliv na rozhodnutí zákazníka, přiřadili tomuto faktoru číslo 8,7. Důležitou roli také hraje vlastní předchozí zkušenost s danou stavební firmou (7,1) a stavby firmou realizované (6,5). Za méně podstatné je považována velikost firmy (4,4). „Při rozhodování, koho si zadavatel v rámci výběrového řízení zvolí, je podle našich zkušeností důležité, zda si firmu vybírá soukromý investor, nebo stát či obec. V prvním případu vidíme, že investor dává přednost kvalitnímu dílu od kvalitního dodavatele, ve druhém to bohužel často bývá jen cena,“ líčí ředitel Trigema Building Karel Branda.

„Privátní investoři, kteří uvažují inovativně a hledají konkurenční výhodu, reagují hlavně na inovativní řešení a nové technologie, které dokážou dát stavbě přidanou hodnotu a udělat ji finančně zajímavější. Podobně je to i ve světě komerčních nemovitostí, kde klienty zajímá především přidaná udržitelná hodnota budovy, kterou je schopna obyvatelům a okolí nabídnout. U veřejných zákazníků je to však zatím výjimečné. Naším cílem je otevřít diskusi, aby rovněž u veřejných investorů nebyla cena jediným hodnotícím kritériem při výběru stavební firmy, ale například i schopnost projektovat a řídit stavby ve 3D Modellingu, tzv. BIM,“ doplňuje finanční ředitel Skanska ČR a SR Patrik Choleva.

Za nejefektivnější způsob získávání zakázek stále považují ředitelé stavebních firem osobní kontakty (7,5). Následuje dlouhodobá spolupráce se zadavatelem (7,3). Za nejméně užitečný způsob je považována přímá poptávka od zákazníků (5,4). Zatímco velké firmy inženýrského stavitelství jsou odkázané především na tendry a výběrová řízení, malé a střední podniky a společnosti zaměřené na pozemní výstavbu využívají osobních kontaktů a dlouhodobé spolupráce se zadavatelem.

„Nejvíce zakázek získáváme na základě dlouholeté spolupráce, reputace a osobní zkušenosti. Samozřejmě, za předpokladu férové ceny. Naši zákazníci, z nichž rozhodující část tvoří stavební firmy, poptávají každou dodávku, a pokud je splněn požadavek cenového limitu, rozhoduje zkušenost z předcházejících zakázek. U opravdu velkých zakázek, jako jsou distribuční centra a velké fabriky, se respektuje přání konečného uživatele – investora,“ přibližuje ředitel Tyros Loading Systems CZ Ivo Luňák. „Zakázky získáváme podáním nabídky v zadávacím řízení veřejných zakázek. Základním kritériem je cena, doplňková kritéria záruční doba, doba realizace,“ uzavírá obchodní ředitel Colas CZ Tomáš Hlaváček.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

03.10.2019 Časopis Skypaper opět hlavním mediálním partnerem konference Výškové budovy

Nové projekty a související problematika budou tématy již 16. ročníku mezinárodní konference Výškové a inteligentní…

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce