úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Průzkum: Trh coworkingových kanceláří může v budoucnu posílit

ilustračka-coworking
27.04.2020  |  Petr Bayer

Z průzkumu mezi 36 tuzemskými provozovateli coworkingových center a servisovaných kanceláří vyplynulo, že 63 % z nich se domnívá, že je současná krize nijak kriticky neovlivní. Čtvrtina upevnila spolupráci se současnými klienty a 4 % dokonce očekávají růst poptávky po odeznění pandemie. Firmy totiž budou vyžadovat větší flexibilitu v délce nájemních smluv i velikosti kanceláří.

Celkem 34 dotazovaných provozovatelů mají v současnosti centra otevřená a zesilují v nich hygienická opatření. „Každý den probíhá důkladná dezinfekce prostor. Například společnost Regus ve všech svých provozovnách provádí v noci hloubkovou dezinfekci a během dne průběžně čistí exponované plochy,“ říká Lenka Hrudíková z CBRE. „Klienti, kteří mají členství v coworkingovém sdíleném prostoru, se zdarma přesunuli do menších kanceláří. I když se coworkingy nacházejí v budovách s kvalitní vzduchotechnikou, někteří provozovatelé navíc zajistili speciální čističky vzduchu, které zachycují patogeny,“ dodává.

Většina respondentů se shodla, že převážná část klientů servisovaných kanceláří i coworkingu v současnosti pracuje z domova a do práce chodí pouze omezeně anebo jen v některé dny. Z toho důvodu se často objevují požadavky na odklad plateb za členství či jeho pozastavení. Nechybí ani výzvy k poskytnutí slevy anebo prominutí členského poplatku za dobu, kdy klient kanceláře nevyužívá. Kromě toho 25 center uvedlo, že 10 % jejích klientů členství vypovědělo. Čtyři centra zaznamenala úbytek větší než 20 %. Šest center nepřišlo ani o jediného klienta a další evidují rostoucí poptávku od nových členů z jiných segmentů podnikání.

„Téměř polovina dotazovaných uvedla, že i přes současnou krizi dostává nové poptávky od potenciálních klientů, a to zejména od firem z nyní prosperujících oborů jako třeba z IT. Některé společnosti navíc začaly využívat servisované kanceláře jako druhé zázemí k rozprostření rizik nákazy anebo jako pracovní místo pro zaměstnance, kteří doma nemají ke své práci ideální pracovní podmínky,“ uvádí Hrudíková.

Dallší články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.