Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Průzkum ukázal požadavky a problémy pracovníků v kancelářích

15.01.2016  |  Petr Bayer

Více než 1400 odpovědí od zaměstnanců z center sdílených podnikových služeb z Prahy, Brna, Ostravy Plzně a dalších měst objasnil jejich požadavky a problémy při práci. Plných 73 % dotazovaných pracovníků by uvítalo příležitost prohlédnout si potenciální pracovní místo v kanceláři ještě před podpisem pracovní smlouvy. „Zaměstnanci mají velmi dobré povědomí o svých právech a možnostech a pracovnímu prostředí věnují náležitou pozornost,“ říká vedoucí oddělení pro zastupování nájemců ve společnosti JLL.Petr Kareš.

S ohledem na zvyšování produktivity je vhodné pracovníkům poskytnout komfortní, prostorné a flexibilní kancelářské pracoviště s dostupností tzv. oddělených tichých zón pro individuální práci. Vedle toho je pro pocit pohody na pracovišti nezbytný také účinný systém klimatizace a ventilace a dostatečný přístup denního světla. „Lokalita kancelářské budovy se v rámci průzkumu umístila až na devátém místě – důležitější pro dotazované byly například káva, čaj a nealkoholické nápoje na pracovišti zdarma, zajištění samostatných relaxačních a kreativních zón a dostatek zeleně v kanceláři, včetně blízké dostupnosti parků a zelených ploch nebo výhledu na ně. Na druhé straně dotazovaní nepovažovali za důležité například herní místnosti na pracovišti,“ dodává vedoucí výzkumu v JLL Blanka Vačkova.

Moderní kanceláře dnes velmi často zahrnují open space. Důvodem je především to, že tento způsob uspořádání má velký vliv na týmovou spolupráci a zároveň i na efektivitu práce. „V segmentu sdílených podnikových služeb, které zajišťují účetní, právní či marketingové služby, technickou podporu či dokonce výzkum a vývoj, to platí dvojnásob. Pokud je open space dobře organizován, je možné eliminovat i hluk, který je obvykle považován za nejrušivější faktor na pracovišti. Nutno podotknout, že open space získává na oblibě. Dokazuje to i zjištění Eurostatu, z něhož vyplývá, že pokud se zaměstnanci jednou do tohoto typu pracovního prostoru dostanou, takřka 85 % z nich by se již nechtělo stěhovat zpět do uzavřených malých kancelářských buněk,“ komentuje Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, která sdružuje společnosti působící ve sdílených podnikových službách.

Důležitost správného flexibilního nastavení pracovišť, která v sobě propojují komfortní podmínky přizpůsobené jednotlivým rolím a činnostem prováděným zaměstnanci, podtrhují i výsledky žebříčku nejrušivějších faktorů na pracovišti. Na prvním místě dotazovaní uváděli hluk, dále pak také neúčinné klimatizační a ventilační systémy. „To jednoznačně souvisí s hustotou obsazení kancelářského prostoru. Tento problém nastává zejména ve starších budovách, kde systémy klimatizace a ventilace nejsou schopny efektivně pokrýt hustotu 5–7 m2 na osobu. I když v moderních kancelářských budovách, kam je situována většina společností z oblasti sdílených podnikových služeb, je tento problém méně obvyklý, je nutné dodat, že i zde je mimořádně obtížné přizpůsobit teplotu na úroveň, která by byla příjemná pro všechny zaměstnance,“ uvádí Kareš. Obtíže týkající se správného nastavení klimatizace a ventilace pro rozsáhlé kancelářské plochy nebo neúčinnost těchto systémů chtějí řešit otvíratelnými okny.

V případě stravování 32 % z nich obvykle využívá kantýnu nebo restauraci mimo kancelářskou budovu. Za nimi následovalo 30 % těch, kteří obvykle jedí v kantýně přímo v kancelářské budově. Dostatečné možnosti stravování byly pro respondenty jednou z nejdůležitějších věcí. Kuchyňka na pracovišti byla upřednostňovanou volbou pro 19 % dotazovaných. To může nasvědčovat tomu, že kancelářské kuchyňky buďto nedisponují dostatečnou kapacitou pro větší počet zaměstnanců, nebo že lidé všeobecně preferují možnost udělat si přestávku a najíst se mimo pracoviště.

“Pro společnosti je stále důležitější přilákat a udržet ty nejlepší zaměstnance ve válce o talenty. Podle průzkumu si 86% zaměstnanců myslí, že moderní kancelářské prostředí navržené tak, aby zvyšovalo jejich produktivitu, může zvýšit šance firmy na přilákání mladých talentovaných lidí,” uzavírá ředitelka Skanska Property Czech Republic Marie Passburgová.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červenec 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce