úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

První část obchvatu Frýdku-Místku v provozu, začal se stavět u Nové Paky

05.09.2022  |  Eduard Železný

V Moravskoslezském kraji zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic první část obchvatu Frýdku-Místku a související napojení dálnice D56. Náklady přesáhly 2 miliardy korun. Na východě Čech začala stavba obchvatu Nové Paky na silnici I/16 za 1,3 miliardy Kč.

Obchvat Frýdku-Místku bude napojen na dálnici D48 směrem od Příboru, prozatím končí na okružní křižovatce Frýdlantská. V plném profilu se dočkal zprovoznění také 2,2 kilometru dlouhý úsek dálnice D56. Jednalo se o její poslední chybějící část a D56 se tak stala šestou kompletně dokončenou dálnicí v ČR po D2, D5, D8, D10 a D46).

„Dlouho očekávaný dálniční obchvatu Frýdku-Místku a související připojení dálnice D56 odkloní z města tranzitní dopravu v západojižním a severojižním směru, čímž výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Významného poklesu dopravy, hluku a emisí se dočkají zejména obyvatelé v okolí aktuálně velmi zatížených ulic Příborská, Beskydská a Frýdlantská. Pro město je nyní klíčové co nejrychlejší zprovoznění druhé části obchvatu, díky které bude z Frýdku-Místku odvedena veškerá tranzitní doprava. Pracujeme na tom, abychom druhou část obchvatu uvedli do provozu, i když z části jen v polovičním profilu, ještě před koncem letošního roku,“ říká generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Dálnice D48 tvoří v Moravskoslezském kraji důležitou dopravní tepnu orientovanou západovýchodním směrem. Začíná u Bělotína, kde se odpojuje z dálnice D1 a propojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a Polskem. Dálnice D56 je naopak orientována severojižním směrem a spojuje Ostravu s atraktivní rekreační lokalitou v okolí vodní nádrže Šance v Moravskoslezských Beskydech a pohořím Beskydy obecně. Stavby jsou spolufinancovány z Fondu soudržnosti (D48) a z Evropského fondu pro regionální rozvoj (D56).

Výstavba obchvatu Nové Paky na silnici I/16 usnadní cestu z Prahy do Krkonoš a je také důležitou spojnicí mezi závody automobilky Škoda v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí. „Stávající průtah silnice I/16 přes Novou Paku nevyhovuje směrově, výškově ani počtem a tvarem křižovatek standardům, které by měla mít silnice I. třídy. Přes Novou Paku projíždí vysoký podíl tranzitní dopravy a město je zatíženo také rekreačním provozem mířícím do hojně navštěvovaných Krkonoš. Nový obchvat, který povede z Kumburského Újezdu až do Vidochova, odvede z města veškerou tranzitní dopravu, čímž dojde k zásadnímu zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Obyvatele Nové Paky čeká významné zlepšení životního prostředí díky snížení emisí a poklesu hluku,“ líčí Mátl.

Současná silnice vedoucí přes Novou Paku je místem častých dopravních nehod. Mezi problematické body patří především zúžení komunikace v úseku od firmy ZPA až k podjezdu pod železniční tratí, dále mezi Komenského a Kotíkovou ulicí a také v místní části Vrchovina. Dalším problémem je malá podjezdná výška pod železniční tratí, nevyhovující jsou také křižovatky u železničního podjezdu a s Komenského ulicí.

Součástí stavby je 16 mostů a 22 protihlukových stěn o celkové délce 4 180 metrů. Po zprovoznění obchvatu bude stávající silnice I/16 převedena mezi silnice III. třídy, což umožní zakázat vjezd těžké tranzitní dopravy do města. Stavba bude navržena ke spolufinancování z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

D48 Frýdek-Místek, obchvat I. etapa
 
Hlavní trasa:
délka: 4,3 km
kategorie: R 25,5/120
počet všech stavebních objektů: 137
 
D56 Frýdek-Místek, připojení na D48
 
Hlavní trasa:
délka: 2,2 km
kategorie: R 25,5/80
počet všech stavebních objektů: 88
 
D48 Frýdek-Místek, obchvat I. etapa + D56 Frýdek-Místek, připojení na D48
 
zhotovitel: Porr, Habau CZ, Berger Bohemia
cena stavby dle smlouvy: 2 169 mil. Kč bez DPH
termín realizace: 2018 – 2022
 
I/16 Nová Paka – obchvat
 
Hlavní trasa:
délka: 8,5 km
kategorie: S 11,5/80
počet všech stavebních objektů: 144
 
zhotovitel: Porr a. s.
cena stavby dle smlouvy: 1 309 mil. Kč bez DPH
předpokládané zprovoznění stavby: 2025
 
Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 238,7 kilometrů nových staveb. Jedná se o 150,6 km dálnic a 88,1 km silnic I. třídy.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce