úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

První projekt Blending call na trať Velim-Poříčany přesáhne 3 mld. Kč

18.11.2019  |  Petr Bayer

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravila první z projektů realizovaných v rámci programu Blending Call a vypsala tendr na zhotovitele stavby Velim – Poříčany. Předpokládané náklady dosahují 3,4 miliardy korun. Program Blending Call řeší odstranění úzkých míst na vybraných úsecích železničních Core Network koridorů v ČR a financování probíhá z prostředků Nástroje pro propojení Evropy (CEF) z úvěru od Evropské investiční banky (EIB) a ze státního rozpočtu.

„S ohledem na vytíženost úseku přistoupila SŽDC v zadání tendru k inovativním řešením, která přímo ovlivní délku výstavby. V rámci této zakázky nebude například jediným hodnotícím kritériem cena, ale i zkrácení doby výluky,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. V rámci plánu organizace výstavby byl nastaven systém dvousměnného provozu se 14hodinovou pracovní dobou, což umožnilo zkrátit celkovou dobu realizace tohoto projektu o zhruba 20 procent.

Stavba zahrnuje úpravu úseků Velim – Pečky a Pečky – Poříčany o délce zhruba 17 kilometrů, stanic Poříčany a Velim a zastávek Cerhenice a Tatce, zaměří se na komplexní rekonstrukci železničního svršku a sanaci vybraných úseků železničního spodku. Předpokládá se rekonstrukce čtyř přejezdů a zrušení jednoho stávajícího. Dojde k rekonstrukci nástupišť na zastávkách Cerhenice a Tatce, spolu s úpravou nástupiště v Poříčanech pro budoucí využití příměstskými vlaky. Rekonstrukcí projdou i mostní objekty. Součástí stavby jsou i úpravy traťového zabezpečovacího zařízení v úseku Poříčany - Český Brod a snížení negativního vlivu hluku od železniční dopravy formou opravy a výstavby nových protihlukových stěn i individuálních protihlukových opatření, vycházejících ze zpracované a schválené hlukové studie stavby.

Modernizace stanice Pečky není součástí stavby a bude se řešit samostatně. Hlavní práce budou probíhat v letech 2020 až 2022, hotovo bude do poloviny roku 2023. Stavba přinese zajištění parametrů interoperability, zvýšení spolehlivosti, plynulosti a bezpečnosti provozu.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.