úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Rekonstrukce nádraží v Pardubicích začala, skončit má v prosinci 2024

29.09.2020  |  Eduard Železný

Správa železnic zahájila celkovou modernizaci stanice Pardubice hlavní nádraží. Kromě rychlejšího a tiššího průjezdu vlaků přinese také nové ostrovní nástupiště. Díky výstavbě bezbariérově přístupné lávky pro pěší stanice přestane být překážkou pro místní obyvatele. Dokončení stavby s předpokládanými náklady přes 6,3 miliardy korun bez DPH je naplánováno v prosinci 2024.

„Modernizovaná stanice nabídne cestujícím pohodlný přístup na všechna nástupiště, kam se dostanou výtahy a eskalátory. Pozitivem z hlediska bezpečnosti železniční dopravy bude instalace moderního staničního zabezpečovacího zařízení. Ovládat se bude dálkově z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Komplexní modernizací projde celé kolejiště. Dojde i k přestavbě stávajících a výstavbě nového nástupiště, včetně zajištění bezbariérových přístupů. Všechna nástupiště budou ve výšce 550 mm nad kolejí, tedy v úrovni podlahy moderních železničních vozů, což značně usnadní nástup a výstup z vlaku. Stanice bude také vybavena novým osvětlením, orientačním systémem, rozhlasem a zvukovými majáčky pro nevidomé. Součástí projektu je i bezbariérově přístupná lávka pro pěší, která propojí přednádražní prostor se čtyřmi nástupišti a jižní částí města.

V rámci stavby se počítá s rozšířením evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS a úpravou zařízení pro automatické vedení vlaku. I díky těmto úpravám se ve stanici v hlavních kolejích zvýší průjezdná rychlost až na 160 km/h, ve směru na Rosice nad Labem bude 60 km/h. V současné době je v hlavních průjezdných kolejích 100 km/h, ve směru na Rosice jen 40 km/h. Díky použití pružného upevnění kolejnic k pražcům a výstavbě protihlukových stěn bude jízda vlaků výrazně tišší.

Maximální podpora EU může dosáhnout až 85 % z celkových nákladů. Projekt je spolufinancovaný z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Zhotoviteli stavby jsou Eurovia CS, Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce