Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele stavebních prací první etapy rekonstrukce historické výpravní budovy Teplice v Čechách. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 279,5 milionu Kč. Práce se zaměří na opravu fasády a přilehlého nástupiště, jejich zahájení se předpokládá ještě letos. Na ni naváže druhá etapa obsahující zejména opravu interiéru objektu a úpravy okolí výpravní budovy. Hotovo bude na jaře 2024, celková investice se plánuje 954 milionů korun.
Nádražní budova v Teplicích je další z řady velkých památkově chráněných objektů, které Správa železnic rekonstruuje a navrací jim historický lesk. „Rekonstrukcí prošlo už 252 nádražních budov za 3,27 miliardy korun. Letos máme rozestavěno dalších 65 objektů,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. V současnosti procházejí kompletní obměnou velké nádražní budovy například v Českých Budějovicích, Plzni, Havířově a na hlavním nádraží v Praze. Letos začne také rekonstrukce další rozsáhlé a památkově chráněné budovy na pardubickém hlavním nádraží.
Současná podoba teplické výpravní budovy, jejíž historie sahá až do roku 1856, neodpovídá současným požadavkům. V první etapě dojde k obnově střech včetně krovů a části fasády. Bude vyměněna také příslušná část oken a dveří. Součástí této etapy bude i rekonstrukce 1. nástupiště, zvednutí jeho hrany a nové zastřešení. V navazující druhé etapě proběhne kompletní renovace objektu a zřízení bezbariérového přístupu do budovy. Veškeré stavební úpravy i vzhled budovy budou navrženy tak, aby zohlednily její památkovou ochranu. Zachováno bude bohaté původní zdobení kupolovitých stropů a sloupů, ale budova zároveň nabídne veškerý servis, který si žádá moderní cestování. Cestujícím budou k dispozici nové obchody, služby či toalety.
U nádraží se vybudují nová parkoviště, stání pro kola i zamykatelné cykloboxy. Část parkovacích míst a stání pro kola bude doplněná o dobíjecí stojany. Po celou dobu realizace budou fungovat všechny základní služby pro cestující, jako je prodej jízdenek, čekací prostory nebo toalety. Do budovy se následně přesune dislokované pracoviště Správy železnic, o využití zbývajících neobsazených prostor se jedná s potenciálními nájemníky.
Od roku 2016 se v Ústeckém kraji renovovalo již 19 objektů. Jde o budovy ve stanicích Litoměřice horní nádraží, Mlýny, Štětí, Chomutov, Jedlová, Dolní Žleb, Litoměřice město, Kadaň, Litvínov, Chřibská, Varnsdorf, Postoloprty, Louny, Mikulášovice dolní nádraží, Rumburk, Bohušovice nad Ohří, Ploskovice, Blíževedly a Děčín východ. Oprava dalších výpravních budov, například v Bílině, Podbořanech, Rybništi, Blatnu u Jesenice a Úštěku, se připravuje.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |