Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce a elektrizace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí. Stavba s plánovaným začátkem v závěru příštího roku umožní vedení přímých elektrických vlaků z Vídně přes Gmünd až do Prahy. Předpokládané celkové náklady stavby 55 kilometrů dlouhého úseku dosahují 10 miliard korun. Práce potrvají tři roky.
Přestavbou projdou stanice Nová Ves nad Lužnicí, Suchdol nad Lužnicí, Majdalena, Třeboň a Lomnice nad Lužnicí a všechny zastávky. Moderní nástupiště umožní pohodlný nástup do vlaků, celá trať se upraví pro rychlost 120 km/h. Tím dojde ke zkrácení jízdních dob. Z hlediska bezpečnosti bude důležitá náhrada stávajícího přejezdu u Suchdola nad Lužnicí silničním nadjezdem.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky na projekt byla 252 milionů korun. Nejvýhodnější nabídku podaly Sudop PRAHA a Sudop EU ve výši 238,96 mil. korun. Společně vypracují dokumentaci pro stavební povolení a projektovou dokumentaci pro provádění stavby.
Jihočeský úsek vznikl v dobách monarchie jako součást druhého železničního spojení Vídně s Prahou. Nyní jej využívají také přímé spoje mezi oběma metropolemi, v Českých Velenicích a ve Veselí nad Lužnicí však musí docházet k výměně lokomotiv. Tato nutnost po dokončení stavby v závěru roku 2028 odpadne.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |