úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Rekordní modernizace uzlu Česká Třebová má přesáhnout 10 miliard Kč

19.06.2020  |  Eduard Železný

Centrální komise Ministerstva dopravy schválila záměr modernizace významného železničního uzlu Česká Třebová s předpokládanými náklady 10,4 miliardy korun. Půjde o největší ucelenou modernizaci uzlu v historii. Komise schválila též rekonstrukci stanice Děčín východ dolní nádraží za 3,2 miliardy Kč. Oznamuje to Správa železnic.

„Přestavbou projde nejen celé osobní nádraží v České Třebové, ale také tzv. odjezdová skupina, kterou využívají především nákladní vlaky. Stejně tak projdou modernizací i navazující úseky do Třebovic, Opatova a Dlouhé Třebové. Součástí prací na těchto úsecích bude i rekonstrukce mostních objektů zajišťujících mimoúrovňové křížení kolejí z nákladové části stanice s traťovými kolejemi a další finančně náročné stavební úpravy,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.  

Modernizace uzlu Česká Třebová přinese kromě zvýšení rychlosti také zlepšení technického stavu nejen pro osobní, ale i nákladní dopravu. Vlaky používají desítky kilometrů původního trakčního vedení z doby elektrizace hlavního tahu. S ní byla v 50. letech minulého století spojena i poslední zásadnější rekonstrukce celého uzlu. Dalším významným cílem je snížení negativních vlivů železniční dopravy na životní prostředí a obyvatelstvo, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a komfortu cestujících. Získají bezbariérový přístup na nástupiště, která díky normové výšce 550 milimetrů nad kolejí umožní pohodlný nástup do vlaků.

Zmodernizuje se více než 58 kilometrů kolejí, na kterých se upraví 400 výhybek. Obnovou projde 30 mostů a 15 propustků. Nově vybudovaná nebo rekonstruovaná nástupiště budou mít celkovou délku 2,7 km. S realizací prací se počítá v letech 2023 až 2029, rozděleny budou do 22 na sebe navazujících stavebních etap, aby byl po celou dobu zajištěn plynulý a bezproblémový železniční provoz.

Cílem projektu rekonstrukce stanice Děčín východ dolní nádraží je kompletní přestavba stanice v obvodu jejího dolního nádraží, které slouží v současné době nákladní dopravě. Dojde ke zlepšení parametrů stanice, zejména zajištění dostatečné délky a počtu kolejí, rekonstrukcí projde zabezpečovací a sdělovací zařízení. Realizace tohoto projektu je sledována i z pohledu samotného města Děčín, které na ni chce navázat rozvojem průmyslové zóny. Práce proběhnou v letech 2024 až 2026. Po schválení záměrů v Centrální komisi může Správa železnic pokračovat v další přípravě.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce