Přestavba významného železničního úseku Královéhradeckého kraje Týniště nad Orlicí – Broumov stavebně skončila. Celkové plánované investiční náklady činí 1,27 miliardy Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován EU v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020, příspěvek EU může dosáhnout až 987 milionů Kč. Informuje o tom Správa železniční dopravní cesty.
V rámci modernizace bylo nahrazeno stávající zabezpečovací zařízení novým, které je možné dálkové ovládat. Rekonstrukcí železničního svršku a spodku došlo k odstranění trvalých omezení rychlostí. Proběhla také oprava vybraných mostů a propustků a byla vybudována nová nástupiště včetně informačního a orientačního systému pro cestující. „Jsem rád, že jsme s tolik potřebnou modernizací začali a předpokládám, že budeme v tomto trendu pokračovat. Je nezbytné nepolevit v tlaku na stát a prosazovat další investice do modernizace železniční sítě v našem kraji,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček.
Práce probíhaly v úseku Opočno pod Orlickými horami – Hronov, celková délka revitalizované trati je 28,6 kilometru. Mimo tento rozsah zasahují pouze úpravy kabelizace a dílčí úpravy stávajícího technologického zařízení přejezdů v úsecích Hronov – Police nad Metují a Teplice nad Metují – Meziměstí. Stavbu realizovaly firmy Starmon, Eurovia CS, Chládek a Tintěra Pardubice a GJW Praha.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |