Správa železnic disponuje v letošním roce částkou 46,9 miliardy korun, která bude směřovat zejména na rekonstrukce, opravy a údržbu tratí. Tato suma zahrnuje zvýšení rozpočtu o 3,5 miliardy korun, které nedávno schválila vláda. Jde o druhou nejvyšší částku v historii, rekordní byl rok 2015 měla k dispozici 50,2 miliardy korun.
Správa železnic má letos připraveno na investice více než 24,2 miliardy korun, což je o 4,6 miliardy více než loni. Z této částky i přes dopady koronavirové pandemie investovala k 30. dubnu téměř 6,9 miliardy korun. „Bez ohledu na stávající situaci pokračujeme bez přerušení v přípravě dalších plánovaných investičních akcí. Běží zadávací řízení, pokračuje uzavírání smluv se zhotoviteli jak projektů, tak i samotných stavebních prací,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Navýšení rozpočtu o 3,5 miliardy korun využije státní organizace na realizaci a přípravu desítek akcí oprav tratí, výpravních budov a údržby tratí. Největší část peněz (280 milionů Kč) se využije na opravu obou traťových kolejí mezi Děčínem-Prostředním Žlebem a Dolním Žlebem, která by měla proběhnout od poloviny července do konce října. Dalších 200 milionů půjde na opravu nestabilních náspů v úseku Hájek – Dalovice, která vyjde na téměř půl miliardy korun. Zde je předpoklad zahájení prací v polovině letošního července.
Největší akcí na severovýchodě Čech bude oprava traťového úseku Mostek – Horka u Staré Paky, na kterou se využije 151 milionů při celkových nákladech 242 milionů korun. Ve středních Čechách již probíhá oprava tratí z Kralup nad Vltavou a Středokluk do Podlešína za 98 milionů a prázdninová oprava traťového úseku z Kladna do Řevničova. V Plzeňském kraji půjde nejvíce peněz (70 milionů) na opravu traťového úseku Horažďovice – Žichovice.
Na Vysočině se vynaloží největší částka 72 milionů korun na opravu trati z Bystřice nad Pernštejnem do Rožné (celkové náklady 100 milionů), na jižní Moravě půjde 70 milionů na úpravy kolejových obvodů, které jsou součástí zabezpečovacího zařízení, mezi Brnem a Vlkovem u Tišnova. Oprava traťového úseku Hanušovice – Jeseník v Olomouckém kraji vyjde na 50 milionů korun, práce v úseku Bystřička – Jablůnka ve Zlínském kraji vyjdou na 30 milionů. V Moravskoslezském kraji je třeba na prvním místě zmínit opravu trati Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město za 80 milionů.
Část finančních prostředků půjde rovněž na opravy vybraných výpravních budov. Lepšího prostředí se tak dočkají například cestující na zastávce Litoměřice město a ve stanicích Hronov, Potštejn, Sedlčany či Nová Ves u Českých Budějovic. Opraví se i zastřešení nástupišť na ostravském hlavním nádraží nebo střecha a hromosvody v sídle Oblastního ředitelství Olomouc v tamní Nerudově ulici.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Na jaké oblasti ve stavebnictví by se měla nová vláda především zaměřit?
výstavba dálnic a silnicPetr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |