úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Rozsáhlá rekonstrukce na trati v Brně za 2 mld. Kč se chýlí ke konci

Zdroj: MD ČR
05.12.2019  |  Eduard Železný Aktualizováno: 04.12.2019

Příští neděli se vrátí na brněnské hlavní nádraží všechny vlaky, které musely kvůli souběhu několika stavebních akcí jezdit odklonem na jiná nádraží v jihomoravské metropoli. Nejvýznamnější akcí byla rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, kromě toho procházely přestavbou dva historické mosty a část staničního kolejiště s více než dvacítkou výhybek za více než 2 miliardy korun. Na spolufinancování staveb se podílí EU z Operačního programu Doprava 2014–2020.

Na hlavním nádraží v Brně se vybudovalo elektronické staniční zabezpečení 3. kategorie, které je napojeno na jednotné obslužné pracoviště. Jeho technologické zařízení se nachází v nové budově poblíž nástupiště, ze které budou výpravčí řídit provoz. Moderní zabezpečovací zařízení se instalovalo rovněž na navazující traťové úseky. „Touto frekventovanou stanicí projede až 620 vlaků denně. Z toho bude 430 osobních a spěšných, které doplní 190 spojů dálkové dopravy. Jde o další navýšení již tak vysokého počtu souprav projíždějících hlavním nádražím před zahájením celé rekonstrukce,“ říká generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda. 

Jako první začala rekonstrukce památkově chráněných mostů přes Hybešovu a Křídlovickou ulici. Práce na přemostěních dvou rušných komunikací v centru Brna zahájila SŽDC loni v létě. Zahrnovaly jak renovaci ocelových konstrukcí, tak i spodní stavby včetně výměny poškozených stavebních prvků. Došlo také k obnově odvodnění a protikorozní ochrany. Celkové náklady přesahují 340 milionů korun.

Součástí výstavby nového zabezpečení na hlavním nádraží byla i rekonstrukce kolejí a výhybek na rozvětvení ve směru na Horní Heršpice. Kromě toho probíhaly práce pod stavědlem číslo 5. Ty spočívaly ve výměně celkem 22 výhybkových konstrukcí, které dostaly navíc elektrický ohřev. Rekonstrukcí prošlo celkem 1400 metrů kolejí v části stanice navazující na břeclavské straně na 1. až 4. nástupiště. SŽDC ještě plánuje opravu 5. a 6. nástupiště, které byly v provozu po celou dobu rekonstrukce. K provedení potřebných prací dojde v roce 2021.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.