Rychlotrať z Přerova do Kojetína má stát 11 miliard Kč
Modernizace frekventované železnice z Brna do Přerova na novou rychlotrať se letos rozběhne. Správa železnic nyní hledá zhotovitele celkové přestavby a zdvoukolejnění 17 kilometrů dlouhého úseku mezi Kojetínem a Přerovem. Vlaky zrychlí na 200 km/h, cestující budou využívat nové nádražní budovy v Kojetíně a Chropyni. Nejvyšší přípustná nabídková cena je 11,07 miliardy korun, hotovo bude v závěru roku 2028.
Rekonstrukce traťového úseku mezi Kojetínem a Přerovem je součástí výstavby rychlotrati z Brna do Přerova. Součástí této stavby bude rekonstrukce železničních stanic Kojetín a Chropyně, které získají nové nádražní budovy a parkoviště. Příchod na nástupiště bude podchody, ze kterých bude zajištěný bezbariérový přístup. Na obou místech navíc umožní propojení s oblastmi na druhé straně nádraží.
Namísto dosavadní stanice Věžky vznikne stejnojmenná zastávka, případné přejíždění mezi traťovými kolejemi umožní nová odbočka, která se bude nacházet u obce Bochoř. Zruší se všech 14 přejezdů, nahradí je buď nadjezdy, nebo podjezdy. Koryto řeky Moravy v Kojetíně překlene nový most dlouhý 120 metrů. Na jízdu vlaků bude dohlížet evropský zabezpečovač ETCS. Realizace stavby je navržena na spolufinancování EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Správa železnic plánuje zahájit letos první dvě části rychlotrati z Brna do Přerova. Nejdříve začnou práce mezi Nezamyslicemi a Kojetínem, pro kterou už probíhá výběr zhotovitele.
Chropyně
Kojetín