Rychlotrať z Přerova do Kojetína přijde na 13 mld. Kč, hotova bude v roce 2028
Budování moderní železnice mezi jižní a střední Moravou pokračuje, druhou kolej a výrazně vyšší traťovou rychlost získá i úsek z Kojetína do Přerova. V Kojetíně a Chropyni se postaví nové nádražní budovy, nástupiště i podchody. Práce potrvají do konce roku 2028. Trať se stane součástí sítě českých vysokorychlostních železnic. Celkové náklady stavby dosahují 13,4 miliardy korun.
Celkovou modernizací projde 17 kilometrů trati. Po dokončení prací vlaky zrychlí ze 100 km/h na dvojnásobek. K vyšší bezpečnosti přispěje vedle instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS také zrušení všech 14 přejezdů. „Naše železnice prochází dynamickým rozvojem. Před několika dny se cestující svezli poprvé dvoustovkou v běžném provozu (do Č. Budějovic), po dokončení modernizace ji budeme moct zavést i na důležité trati mezi Brnem a Přerovem. Spolu s dalšími úseky připravované vysokorychlostní sítě to změní způsob, jak v Česku cestujeme,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Celkovou přestavbou projdou nejen mezistaniční úseky, ale i všechna nádraží. „V Kojetíně a Chropyni vybudujeme moderní nástupiště, ze kterých bude pohodlný nástup do vlaků. Na ně se cestující dostanou podchody s bezbariérovým přístupem,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. „Zlepší se i podmínky pro obyvatele obou měst, a to díky prodloužení podchodů za nádraží. V těchto místech navíc vzniknou nová parkovací místa,“ dodává.
Moderní parametry získá i zastávka ve Věžkách, případné přejíždění mezi kolejemi bude možné díky nové odbočce, která vznikne u obce Bochoř. Obnovou projdou i všechny mosty a propustky, v Kojetíně vznikne 120 metrů dlouhé přemostění řeky Moravy. Práce provedou společnosti Subterra, OHLA ŽS, Swietelsky Rail, Elektrizace železnic Praha a Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby. Stavba bude probíhat souběžně s už probíhajícími pracemi na sousedním úseku do Nezamyslic.
Instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS a zabezpečovacího zařízení v tomto úseku jsou spolufinancovány EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Přidělená dotace činí 131,5 milionu korun.

Kojetín podjezd
