úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Sanace trati Hájek – Dalovice přesáhne miliardu Kč, skončí v 1. čtvrtletí 2021

Ilustrační foto Skypaper
12.05.2020  |  Eduard Železný

Správa železnic zahajuje sanaci nestabilního úseku Hájek – Dalovice, během níž dojde k odtěžení stávajícího náspu a vybudování nového kolejiště a trakčního vedení. Práce jsou rozděleny na dvě etapy, celkem budou stát 1,01 miliardy korun a skončí v 1. čtvrtletí 2021. Stavba navazuje na předešlou investici z roku 2018, kdy si sesuv na této trati vynutil zastavení provozu na více než tři měsíce. V současné době je v tomto úseku zavedena pomalá jízda, po opravě bude trať v normovém stavu a bude zavedena plná traťová rychlost.

„Chceme předejít opakování události z dubna 2018, kdy došlo k sesuvu trati. Proto jsme se rozhodli pro toto stavební řešení, které akcentuje stav zemin tvořících těleso náspu a opakované poruchy geometrické polohy koleje s nutností zavedení pomalé jízdy ve druhé traťové koleji,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Součástí stavby je železniční most, jeho mostovka bude snesena a nahrazena novou železobetonovou monolitickou konstrukcí. Spodní stavba mostu bude ošetřena proti vlhkosti hloubkovým spárováním a nízkotlakou injektáží. Stávající kolejová pole budou odvezena a připravena k dalšímu využití. Kolejové lože bude odbagrováno a odvezeno k recyklaci. Celkové náklady této etapy stavby se předpokládají 548 milionů korun, financována bude z národních zdrojů. Skončit má letos v říjnu.

Zahájení II. etapy se předpokládá letos v červenci, v současné době probíhá zadávací řízení na jejího zhotovitele. Ukončení akce je naplánováno v 1 čtvrtletí příštího roku. Během této fáze stavby bude provedena sanace železničního spodku, v navazující části celkové odtěžení nestabilního tělesa. V nejméně postiženém úseku bude provedena pouze sanace pražcového podloží. Železniční svršek bude ovšem vyměněn v celém sanovaném úseku.

Stavebními úpravami projdou i dva železniční přejezdy, tři mosty a čtyři propustky. Trať dostane také nové trakční vedení, kdy je navrženo zřízení trakčních bran místo současných samostatných sloupů. Předpokládaná hodnota druhé etapy stavby činí 462 milionů korun, financování se předpokládá rovněž z národních zdrojů.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.