Společnost GLP oznámila rekordní objem pronajatých ploch a developerské činnosti pro logistický sektor v roce 2020. Globálně již společnost podepsala více než 22,7 milionu metrů čtverečních nových a obnovených nájemních smluv, což znamená meziroční nárůst o 57 procent. Společnost rovněž zahájila v roce 2020 nové developerské projekty v hodnotě 5,3 miliardy dolarů s celkovou plochou 5,6 milionu metrů čtverečních, což představuje meziroční nárůst o 75 procent.
Segment e-commerce je i nadále výraznou hnací silou poptávky v sektoru logistických nemovitostí, protože míra využívání internetu na hlavních globálních trzích nadále roste. V současnosti představují partneři GLP zaměření na elektronický obchod přibližně 40 procent globálního portfolia společnosti, což je markantní nárůst ve srovnání s 20–25 procenty před pěti lety.
Pandemie urychlila přechod k online nakupování a digitálním řešením nejméně o dva až tři roky a očekáváme, že tyto změny budou mít trvalé účinky, i když se světová ekonomika začne zotavovat. Nové podmínky vyžadují nejen navyšování skladového prostoru, ale také správnou technologii, data a pracovní sílu, aby výsledkem byla zvýšená efektivita v širším dodavatelském řetězci.
Následující výčet detailněji příblíží nejvýraznější logistické pronájmy a developerské projekty společnosti GLP v uplynulém roce:
V Evropě vzrostly pronájmy meziročně o 69 procent, přičemž se v roce 2020 podepsaly smlouvy na přibližně 1 milion čtverečních metrů s novými i stávajícími zákazníky. Šlo o společnosti jako Alza.cz (například v Česku podpis nájemní smlouvy v logistickém parku v Chrášťanech u Prahy), Amazon, DHL, Leclerc, ID Logistics, Royal Mail, XPO Logistics nebo SF Express, globálního klienta, který byl vůbec prvním nájemcem v Evropě. GLP Europe navíc zaznamenala svůj nejrušnější rok co se týče nové výstavby, v tomto období byl zahájen rozvoj nemovitostí v hodnotě 813 milionů dolarů, což představuje meziroční nárůst o 113 procent. Zároveň tím rozšiřuje svá stávající aktiva a uzavírá akvizici portfolia logistických nemovitostí ve střední a východní Evropě, což strategicky rozšiřuje evropskou působnost společnosti již do 12 zemí.
V Číně podepsala společnost GLP v roce 2020 smlouvy na celkem 18,7 milionu metrů čtverečních pronajatých ploch, což je o 53 procent více než v roce 2019. Poptávka po e-commerce v Číně zůstává velmi silná – v posledních měsících roku 2020 tým podepsal nájemní smlouvy se šesti největšími hráči online obchodování na 370 000 metrů čtverečních prostoru. Lokální tým také zahájil výstavbu nových projektů v hodnotě 1,8 miliardy dolarů na 25 trzích, včetně průlomu v podobě inteligentního distribučního centra o rozloze 130 000 metrů čtverečních pro jednoho z největších výrobců sportovního zboží na světě.
V Japonsku zakončila společnost GLP rok s 1,6 milionu metrů čtverečních nových a obnovených pronájmů, což je přibližně o 60 procent více než v roce 2019 a zároveň jde o vůbec nejvyšší objem v zemi. Obzvlášť aktivní byly společnosti spojené s internetovým obchodem, podporované zvýšenou poptávkou spotřebitelů po online nakupování. GLP je lídrem na místním trhu a má největší developerský program v Japonsku. V průběhu roku jsme zahájili novou výstavbu v hodnotě 2,4 miliardy dolarů, a to především v Tokiu a Osace.
Brazílie zaznamenala čtvrtý rok po sobě rekordní leasingovou činnost a uzavřela rok 2020 s celkovým objemem pronájmu 1,1 milionu metrů čtverečních, což je dvojnásobek roku 2019. Pětašedesát procent nových smluv bylo uzavřeno na operace spojené s e-commerce, což opět pramení z rostoucí poptávky hlavního trhu i menších hráčů v zemi. Kromě toho jsme se zaměřili na 650 000 metrů čtverečních nové výstavby – vůbec největší objem v Brazílii – abychom uspokojili rostoucí poptávku po moderních logistických zařízeních v zemi. Veškerá nová výstavba se nachází v São Paulu a Rio de Janeiru, hlavních spotřebitelských trzích Brazílie.
V Indii podepsal tým IndoSpace nájemní smlouvy 519 000 metrů čtverečních, což představuje meziroční nárůst o 36 procent. Růst táhla vysoká poptávka ze strany e-commerce a nadnárodních společností ze sektoru průmyslu. Odvětvím, které nejvíce přispělo k růstu IndoSpace, byl online obchod, který představoval přibližně 35 procent pronájmů podepsaných v roce 2020, což je meziroční nárůst o přibližně 6 procent. Mezi stálé zákazníky patří Amazon, Aptiv nebo LF Logistics a Reliance. Mezi nové značky portfolia IndoSpace se zařadila Kool-Ex (přední farmaceutická společnost působící v cold chain logistice), Alstom, FirstCry (největší asijský online obchod s dětským zbožím) a Vikram Solar (druhá největší indická společnost zabývající se solární energií).
O společnosti GLP
GLP je předním správcem investic a poradcem v logistice, na poli nemovitostí, infrastruktury, financí a technologií pro tyto oblasti. Investiční možnosti v kombinaci s vysokou mírou odbornosti v provozních záležitostech umožňují společnosti vytvářet hodnotná řešení pro její zákazníky a investory.
Evropské portfolio firmy tvoří více než 4 miliony m² logistických ploch napříč strategickými trhy, přičemž 98 % se pronajímá společnostem jako Amazon, UPS nebo Volkswagen. Společnost působí v Brazílii, Číně, Evropě, Indii, Japonsku, Spojených státech amerických a Vietnamu a spravuje majetek v hodnotě více než 97 miliard dolarů v nemovitostech a investičních fondech. Více na glp.com/global.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |