Správa železnic chystá velké stavby na Moravě za miliardy korun
Správa železnic pokročila v přípravě modernizace trati z Otrokovic do Vizovic, získala pravomocné stavební povolení pro první úsek do stanice Zlín střed. Pokračuje výkup pozemků, aby letos mohla vypsat tendr na zhotovitele prací. Jejich zahájení se předpokládá na začátku příštího roku. V regionu se připravují také další významné investice, například rekonstrukce nástupišť ve Valašském Meziříčí a Uherském Hradišti nebo elektrizace několika tratí v okolí Uherského Hradiště.
Jako první přijde na řadu 11kilometrový úsek z Otrokovic do Zlína, který získá nejen trolejové vedení, ale také druhou kolej. Traťová rychlost se zvýší na 100 km/h. Současně dojde ke zvýšení bezpečnosti díky zrušení dvou přejezdů. Ten první v Otrokovicích - Kvítkovicích nahradí tunel, namísto úrovňového křížení ve Zlíně-Prštném vznikne silniční nadjezd. Správa železnic už uzavřela dohodu s třemi čtvrtinami vlastníků pozemků.
Návazně začne také rekonstrukce úseku mezi Zlínem a Vizovicemi, která má zatím nepravomocné územní rozhodnutí. Výsledkem bude elektrifikovaná jednokolejná trať. Stanice Lípa nad Dřevnicí a Vizovice získají bezbariérově přístupná nástupiště, dojde také k výstavbě nového nadjezdu, a to namísto přejezdu ve Zlíně-Podvesné. V rámci samostatné investice vznikne také nová nádražní budova ve stanici Zlín střed. Hotovo mezi Otrokovicemi a Vizovicemi bude na konci roku 2030.
Správa železnic v příštím roce zahájí rekonstrukci nástupišť ve Valašském Meziříčí za 845 milionů korun nebo přestavbu stanice Bystřice pod Hostýnem včetně tamní nádražní budovy s náklady téměř 600 milionů korun. O rok později se začnou stavět nová nástupiště a podchod v Uherském Hradišti za 1,7 miliardy korun. V roce 2028 se plánuje zahájení elektrizace a rekonstrukce traťových úseků Staré Město u Uherského Hradiště – Bojkovice město, Kunovice – Veselí nad Moravou a Újezdec u Luhačovic – Luhačovice s celkovými náklady 10 miliard korun.