Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Stanice Ústí nad Orlicí se oblékla do nového hávu za miliardu

31.03.2016  |  Eduard Železný

Rekonstrukce stanice a navazujících traťových úseků se dočkalo vlakové nádraží v Ústí nad Orlicí. Předpokládané celkové náklady stavby činily 1,14 miliardy Kč bez DPH, z toho příspěvek z Operačního programu Doprava představuje až 763,6 milionu Kč. Informuje o tom Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Tříleté omezení bylo spojené především se zvýšením rychlosti až na 160 km/h. Kromě toho došlo také k modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení a napájení. K odbavení cestujících a řízení provozu slouží nově vybudované objekty. „Cestující nyní mohou využít dvou zvýšených ostrovních nástupišť se čtyřmi nástupními hranami o celkové délce 1350 metrů. Z důvodu zvýšení bezpečnosti k nim vede podchod se dvěma výtahy, na všechny perony je tak zajištěn bezbariérový přístup,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Zhotovitelem byla Eurovia CS.

V průběhu rekonstrukce došlo ke zrušení jednoho železničního přejezdu na místní komunikaci vedoucí do Kerhartic. Místo něj zde byl postaven podchod pro pěší a cyklisty, který propojuje dvě části cyklotrasy Ústí nad Orlicí – Choceň a zároveň je řešením křížení s železniční tratí. Pro automobily je zajištěn přístup díky přemostění Tiché Orlice s komunikačním napojením na stanici Ústí nad Orlicí. Z důvodu zvýšení protipovodňové ochrany došlo k realizaci přeložky trati v oblasti Mendrik, kterou nyní zabezpečuje soustava tří mostů přes řeku Třebovku, silnici II/315 a soutok Třebovky s Tichou Orlicí, včetně vybudování opěrných zdí. Díky tomu došlo k celkovému napřímení a zvýšení rychlosti na tomto úseku trati Praha – Česká Třebová.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

23.04.2019 Časopis Skypaper opět v porotě soutěže ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Časopis Skypaper se opět stal členem odborné poroty již 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba,…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« květen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž