úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Stavba silnice Mladá Boleslav – Martinovice má začít příští rok a stát 1,5 miliardy Kč

mapa s16-mlada-boleslav-martinovice
26.02.2024  |  Eduard Železný

Středočeský kraj vydal stavební povolení pro 8,2 kilometru dlouhou přeložku silnice I/16 mezi Mladou Boleslaví a Martinovicemi. Součástí stavby bude 7 mostů, 3 nadjezdy a 2 mimoúrovňové křižovatky. „V příštím roce chystáme výběrové řízení na zhotovitele přeložky a její budování také zahájit. Uvedení stavby do provozu předpokládáme v roce 2027,“ uvádí Ředitelství silnic a dálnic. Odhadované náklady činí přibližně 1,58 miliardy Kč bez DPH.

Plánovaná přeložka začíná na v současné době rekonstruované mimoúrovňové křižovatce Kosmonosy s dálnicí D10. Trasa severně míjí závod automobilky Škoda a prochází mezi obcemi Plazy a Valy. Zde je navržena 646 metrů dlouhá přeložka silnice III/2768, která kříží hlavní trasu nadjezdem. Severně míjí vrch Horka a Židněves. Na východním konci obce je navrže­na mimoúrovňová křižovatka, její větve jsou napojeny do okružní křižovatky o vnějším průměru 60 metrů na stávající silnici I/16. Větev křižovatky je přes silnici I/16 převedena nadjezdem. Přeložka je vedena severně kolem Sukorad, prochá­zí mezi obcí a bývalým zemědělským areálem, kde kříží mostem přeložku silnice III/27612, která bude měřit 290 metrů.

Mezi Sukorady a Martino­vicemi je plánována další mimoúrovňová křižovatka, její větve budou zapojeny do dvou okružních křižovatek (u obou je vnějším průměr 40 m), do kte­rých bude napojeno obratiště autobusu Martinovice a připojení čerpací stanice. Před mostem přes Přepeřský potok se trasa napoju­je do stopy původní silnice I/16. Stávající most přes potok bude zbourán a postaven v nové poloze. Stavba končí za parkovištěm. Jsou navrženy přídatné pruhy ve směru na Jičín a Mladou Boleslav.

Pro snížení hlukové zátěže počítá projekt s instalací dvou pro­tihlukových stěn. První je navržena v délce téměř 200 metrů v km 5,9 – 6,1 a na levé straně přeložky a levé římse most­ního objektu. Druhá bude zbudována v délce 310 m v km 7,5 – 7,8 a rovněž na levé straně přeložky.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce