úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Stavbaři i projektanti byli nuceni pozastavit projekty, kupují ochranné pomůcky

06.04.2020  |  Petr Bayer

Projektové společnosti z 93 % uvádí, že pocítily dopady na každodenní pracovní činnost. U stavebních společností se dokonce jedná o 98 % všech dotázaných. Vyplývá to z analýzy Ekonomické dopady COVID-19 CEEC Research.

Stavební firmy (86 %) uvádí, že největší dopad je spojen s nižším stavem zaměstnanců, který komplikuje jak výstavbu, tak činnost firmy. Dále jsou téměř ve dvou třetinách případů nuceny prodloužit termín realizace výstavby, nebo pozastavit (53 %). Téměř pětina stavebních firem (18 %) čelí dalším obtížím, jako je nedostatek materiálu z důvodu pozastavení dodávek od dodavatelů nebo obtíže s ubytováním dělníků v okolí stavby.

U projektových společností jde ve třech čtvrtinách případů o prodloužení termínu dodání projektu (73 %), a v 61 % o obtíže spojené s nedostatkem zaměstnanců, dále o pozastavení projektů (46 %). Třetina firem uvedla, že čelí problémům v souvislosti s omezením cestování a s nižší činností veřejné správy. Situaci jim komplikuje také fakt, že větší projekty v současné chvíli nemohou projednávat se zadavatelem (34 %).

Firmy zavádějí různá opatření u zaměstnanců, pro tento krok se rozhodlo 95 % dotázaných projektových společností a 94 % stavebních společností. Téměř všichni ředitelé dotázaných projektových společností se přiklonili k zavedení home office (96 %), více než tři čtvrtiny zvýšily také hygienická opatření na pracovišti, především pořízením dezinfekčních prostředků pro zaměstnance (78 %). Téměř polovina společností (44 %) také omezila sdružování více zaměstnanců na jednom místě (uzavření jídelen nebo odpočinkových zón) a zajistila ochranné pomůcky, jako roušky (47 %). Pětina změnila směny zaměstnanců, aby se vzájemně nepotkávali (22 %). Žádná z dotázaných společností neprovádí kontrolu zdravotního stavu zaměstnanců (měření teploty apod.). Desetina zavádí i jiná opatření, jako zákaz služebních cest, obchodních jednání v prostorách firmy, nebo příspěvek na dopravu vlastním autem do zaměstnání (9 %).

Osm z deseti dotázaných stavebních společností zavedlo home office u zaměstnanců (80 %), zvýšení hygienických opatření na pracovišti 90 % a zajištění ochranných pomůcek 82 %. Velká část společností se také snaží zamezit zbytečnému výskytu více pracovníků na jednom místě (78 %) – s tím souvisí i pozastavení některých staveb. Více než polovina společností změnila pracovní dobu zaměstnanců, aby se co nejméně potkávali (57 %), a více než čtvrtina je kontroluje – měří jim teplotu apod. (29 %). „Zaměstnancům každodenně měříme teplotu, což se týká i práce na stavbách. Všichni naši pracovníci a subdodavatelé nosí roušky,“ říká předseda představenstva Trigemy Marcel Soural.

Zaváděná opatření činí společnosti především z vlastní iniciativy, nikoli na podnět nařízení vlády. U projektových společností se jedná o 86 % dotázaných, kteří uvádějí, že zavedli daná opatření ještě před upozorněním vlády, nebo ve větším rozsahu, než je požadováno. U stavebních společností se jedná o 86 % všech dotázaných. „Zavedli jsme možnost využít home office a střídavý provoz tak, aby se zaměstnanci či směny potkávali co nejméně. Zrušili jsme schůzky s externími stranami v prostorách společnosti, a i interní schůzky jsme omezili na minimum a provádíme je pomocí videohovorů. Naše zaměstnance na stavbách vybavujeme rouškami a respirátory, prostory kanceláří pravidelně dezinfikujeme. Zaměstnanci, kteří jsou v kanceláři, mají nosit roušky, a apelujeme na ně, aby v případě jakéhokoli náznaku nemoci zůstali doma, líčí ředitel Hochtief CZ Tomáš Koranda.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« květen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce