Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Studie doporučí vhodnou trasu VRT z Prahy do Mostu z 9 variant

05.05.2025
Petr Bayer

Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele studie proveditelnosti vysokorychlostní tratě z Prahy do Mostu VRT Poohří. Posuzovat se bude 9 variant,  termín pro odevzdání studie se předpokládá v roce 2027. Nová trať by mohla zkrátit cestu z 2 hodin na 40 minut.

Odbočná trať Praha – Louny – Most bude vycházet z budoucí vysokorychlostní spojnice Prahy a Drážďan. Rozhodovat se bude mezi napojením u Roudnice nad Labem v Ústeckém kraji a u Nové Vsi ve Středočeském kraji. Bude také řešit, zda na ní bude stejně jako v úseku od Litoměřic do Drážďan smíšená nákladní a osobní doprava, nebo výhradně osobní doprava. Návrhová rychlost může být do 200, 250 nebo 320 km/h. Studie zároveň prověří modernizaci tratí, které budou na novou vysokorychlostní trať napojeny, zejména Louny – Žatec.

„Během zpracování studie budeme konzultovat s obcemi, abychom mohli už v této fázi vzít v úvahu jejich připomínky a místní znalost,“ říká ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.

Další články k tématu