úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

SŽDC má letos investovat do tratí 43 miliard Kč, vyčerpána necelá polovina

28.08.2019  |  Petr Bayer

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) má letos vynaložit na modernizaci a zajištění provozuschopnosti železniční infrastruktury 43,7 miliardy korun. Půjde jak o investiční akce, tak o obnovu tratí. SŽDC čerpá prostředky evropské (OPD, CEF) i národní (SFDI). Aktuálně je vyčerpáno 47 procent.

„Letos jsme dokončili významné stavby v Plzni, Karlových Varech nebo Čelákovicích. Hotovy jsou další revitalizace tratí, například Lovosice – Louny nebo Týniště nad Orlicí – Broumov. Zároveň SŽDC letos začala další klíčové stavby: elektrizaci tratí Uničov – Olomouc a Šakvice – Hustopeče u Brna, na čtvrtém koridoru modernizaci úseku Soběslav – Doubí u Tábora nebo čtyři stavby v Podkrušnohoří. V přípravě jsou další desítky investičních akcí,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Současně probíhají modernizace úseků Sudoměřice – Votice a Beroun – Králův Dvůr, v hlavním městě Praha-Hostivař – Praha hl. n. a rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Na Moravě jsou práce mezi Hrušovanami u Brna a Židlochovicemi i na brněnském hlavním nádraží, kde se realizuje rozsáhlá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení.

Letos dokončené významné investiční akce

Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská Celková přestavba stanice včetně dvou podchodů pod všemi nástupišti a dvou rekonstruovaných železniční mostů přes Mikulášskou ulici, celkové náklady 1,5 mld. Kč.

Modernizace stanice Karlovy Vary Celková přestavba stanice, výstavba moderní výpravní budovy, bezbariérového přístupu na nástupiště a nového podchodu. Celkové náklady 693 mil. Kč.  

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem – Praha Vysočany, 2. stavba, žst. Čelákovice Modernizace stanice s novými nástupišti a podchody. Celkové investiční náklady 851 mil. Kč.  

Revitalizace Týniště n/O  - Broumov Kompletní modernizace zabezpečovacího zařízení, nový svršek, spodek a nástupiště v úseku Opočno v Orlických horách – Hronov. Celkové investiční náklady 1,3 mld. Kč.  

Rekonstrukce mostu na trati Pňovany – Bezdružice Výměna ocelové mostní konstrukce unikátním způsobem. Celkové náklady 121 mil. Kč.

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova Komplexní rekonstrukce dvoukolejné železniční trati v úseku Řikonín – Vlkov u Tišnova v délce 10,6 kilometru včetně stanice Řikonín a zastávky Níhov. Celkové náklady 1,5 mld. Kč.  

Revitalizace trati Břeclav – Znojmo, 2. stavba Rekonstrukce železničního svršku a spodku, mostů, celková obnova stanice Mikulov na Moravě a vybudování nové stanice Sedlec u Mikulova. Celkové náklady 1,1 mld. Kč.  

Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Praha Smíchov - Hostivice Rekonstrukce stávajícího zabezpečovacího zařízení, obnova výhyben Praha-Žvahov, Praha-Jinonice a Praha-Stodůlky včetně výstavby nových nástupišť ve stanicích Praha-Jinonice a Praha-Zličín. Objízdná trasa při výstavbě trati Praha – Kladno. Celkové náklady 518 mil. Kč.  

Revitalizace trati  Louny - Lovosice Rekonstrukce úseků trati včetně modernizace stanic a zastávek. Instalace moderního zabezpečovacího zařízení s dálkovým řízením z dispečerského pracoviště v Lovosicích. Celkové náklady 1,2 mld. Kč.  

Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 2. stavba Modernizace v úseku Veleliby (mimo) – Luštěnice (mimo), výstavba výhybny Straky a prodloužení dopravních kolejí ve stanici Čachovice. Celkové náklady 415 mil. Kč.

Letos zahájené významné investiční akce

Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) - Černošice (mimo) Modernizace ve stávající stopě včetně mimoúrovňového křížení v Praze-Velké Chuchli. V rámci stavby bude kompletně zrekonstruována stanice Praha-Radotín. Celkové náklady 3,7 mld. Kč.  

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) - Čelákovice (mimo) Modernizace celého dvoukolejného úseku včetně klíčové opravy mostu přes Labe. Celkové náklady 1,8 mld. Kč.  

Modernizace trati Veselí n.L. - Tábor - II.část, úsek Veselí n. L. - Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí Další stavba na IV. koridoru, součástí je nová dvoukolejná přeložka, Zvěrotický tunel a dvě estakády. Celkové náklady 4,9 mld. Kč.  

Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc Optimalizace a elektrizace celé trati z Olomouce až do Uničova (vč. stanic a zastávek) ve stejnosměrné trakční napájecí soustavě pro maximální traťovou rychlost převážně na stávajícím tělese dráhy až 160 km/h. Celkové náklady 4,8 mld. Kč.  

Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba Stavba v přerovském uzlu zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a traťových úseků Přerov – Prosenice, Dluhonice – Prosenice a Přerov – Dluhonice. Celkové náklady 3,8 mld. Kč.  

Změna trakční soustavy na AC 25 kV, 50 Hz v úseku Nedakonice – Říkovice Změna trakčního napájení ze stejnosměrného na střídavé napětí v úseku dlouhém přibližně 43 kilometrů. Součástí projektu je i příprava elektrizace střídavou soustavou v úsecích Otrokovice – Zlín – Vizovice a Staré Město u Uherského Hradiště – Luhačovice/Veselí nad Moravou/Bylnice.  Celkové náklady 2,4 mld. Kč.

Zvýšení tratové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí - Hustopeče nad Bečvou

Stavba umožní zrychlení vlaků ve směru ke státní hranici ČR/SR. Součástí stavby je zřízení bezbariérového přístupu k nástupištím a modernizace zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení. Celkové náklady 1,9 mld. Kč.   

Modernizace a elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna Rekonstrukce a kompletní elektrizace regionální trati, která umožní přímé napojení na koridor a vlakové spojení do Brna bez přestupu. Celkové náklady 1,7 mld. Kč.  

Rekonstrukce žst. Řetenice Modernizací stanice a navazujících úseků směr Oldřichov u Duchcova a Lovosice. V Řetenicích nová nástupiště včetně výtahů. Celkové náklady 945 mil. Kč.  

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina Zvýšení kapacity trati, rekonstrukce železničního svršku a spodku a vybudování moderního zabezpečovacího zařízení. Celkové náklady 2,4 mld. Kč.  

Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov Úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati včetně vybudování trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem.   Celkové náklady 1,1 mld. Kč.  

Elektrizace trati Kadaň-Prunéřov – Kadaň       Elektrizace pětikilometrového úseku souvisí s koncepcí přechodu na jednotnou (střídavou) napájecí soustavu. Ve stanici Kadaň zřízení bezbariérového přístupu a vybudování nové zastávky Kadaň-Bystřice. Celkové náklady 422 mil. Kč.  

ETCS Přerov – Česká Třebová Instalace moderního vlakového zabezpečovače na spojovacím rameni prvního a druhého koridoru z Přerova do České Třebové. Celkové náklady 396 mil. Kč.  

ETCS Praha-Uhříněves – Votice Zavedení jednotného evropského zabezpečovacího systému na části IV. koridoru. Celkové náklady 194 mil. Kč.

Rekonstrukce ŽST Mikulášovice dolní nádraží Modernizace zabezpečovacího zařízení včetně úpravy kolejiště a nástupišť. Celkové náklady 138 mil. Kč.

Rekonstrukce žst. Letohrad Modernizace stanice včetně podchodu a nástupišť a zabezpečovacího zařízení. Ve směru na Jablonné nad Orlicí se napojí na již zrealizovanou stavbu z roku 2009 do Lichkova a na státní hranici s Polskem. Celkové náklady 1 mld. Kč.  

Peronizace v žst. Pačejov a zvýšení rychlosti Kompletní přestavba stanice Pačejov s novými nástupišti, podchodem a bezbariérovým přístupem. Rekonstrukce navazujících úseků směr Horažďovice předměstí a Nepomuk. Celkové náklady 1,2 mld. Kč.

Vedle velkých investičních akcí zaměřených na modernizaci infrastruktury SŽDC realizuje a připravuje rekonstrukce a opravy výpravních budov. Za první polovinu roku se v rámci investičních a opravných prací vynaložilo 568 mil. Kč. Toto číslo představuje 10 dokončených akcí, dalších 13 v realizaci.

Letos dokončené výpravní budovy

Karlštejn, Nelahozeves, Hořovice, Uhlířské Janovice, Jistebník, Návsí, Český Krumlov, Kaplice, Starý Plzenec, Kralupy nad Vltavou.

Právě rekonstruované výpravní budovy

Fasáda Fantovy budovy (Praha hl. n.), Kolín, Přerov, Semily, Šternberk, Havířov, Přibyslav, Nedvědice, Nový Bydžov, Moravské Bránice, Bludov, Břeclav 2. etapa, Ledečko.

Zahájení do konce roku 2019

Beroun, Frenštát pod Radhoštěm, Brantice, Hanušovice, Hrušovany nad Jevišovkou, Křižanov.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.