úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

SŽDC představila občanům Prahy 6 trať na letiště, nad tunelem propojí území

22.03.2019  |  Petr Bayer

Cesta na letiště z Dejvic do 16 minut, ve špičce vlak každých 10 minut, přímé přestupy ze všech linek metra a příležitost k dalšímu rozvoji městské části. Takové přínosy představila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) občanům Prahy 6 v besedě k projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla.

„Ještě nikdy v historii jsme nepokročili v přípravě železničního spojení Prahy s letištěm tak daleko jako nyní. Na Negrelliho viaduktu už se staví, na třech úsecích jsme požádali o územní rozhodnutí a ke třem dalším připravujeme dokumentaci pro územní řízení. Železnice na letiště tak směřuje z papíru do reality, a proto zintenzivňujeme komunikaci s širokou veřejností. Z prezentovaných benefitů bych vyzdvihl zejména přímé přestupy na metro v zahloubených stanicích Praha-Veleslavín, Praha-Dejvice, Praha-Bubny a Praha Masarykovo nádraží,“ řekl náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb.

Průchod přes Prahu 6 patří mezi nejkomplikovanější problémy, které musí investor vyřešit v rámci projektové přípravy. Významná část trati o celkové délce 5,7 kilometru má být převedena do podzemí. Vlaky budou jezdit v tunelech rychlostí až 120 km/h. „Zahloubením vznikne na povrchu zelená radiála pro sportovní i odpočinkové vyžití a zároveň propojí území dosud oddělené kolejemi. Přeměna čerpá inspiraci světových metropolí, kde podobným způsobem oživili převážně průmyslové části,“ míní radní Prahy 6 Eva Smutná.

Na území Prahy 6 se nacházejí dvě ze sedmi dílčích staveb projektu železnice na letiště: Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) - Praha-Veleslavín (mimo) a Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Letiště Václava Havla (včetně). Obě stavby jsou momentálně ve fázi přípravy dokumentace pro územní řízení.

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je jedním z největších dopravních projektů v ČR, reprezentuje nezbytnou infrastrukturu pro předpokládaný rozvoj letecké dopravy. Modernizace poslední přípražské trati zařadí hlavní město i Kladno mezi moderní evropské aglomerace s železničním napojením letiště.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.