Přesun brněnského železničního uzlu ve variantě Řeka se dostává po jednání vlády do další fáze, když Správa železniční dopravní cesty nyní prověří technicko-ekonomické řešení celkové investice, která je plánována až 43 miliard korun. „Protože je to velká investiční akce, vládě ještě předložím další materiál s informací, kam mají prostředky jít,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Na železniční část má jít 40,8 miliardy a na související městskou infrastrukturu 3 miliardy Kč.
SŽDC musí při vzniku dokumentu brát v úvahu například dopad sloučení osobní a nákladní železniční dopravy do jednoho vícekolejného koridoru, kolizních průjezdu ve směru do stanice Brno-Maloměřice nebo obsluhu Terminálu Brno. Technické řešení také musí umožnit případnou realizaci severojižního kolejového diametru v Brně. Technicko-ekonomické prověření bude následně schvalovat Centrální komise Ministerstva dopravy.
Centrální komise Ministerstva dopravy vybrala 30. května přesun Železničního uzlu Brno ve variantě u řeky. Rozhodla tak na základě studií proveditelnosti, názoru odborníků a železničních dopravců, vyjádření zástupců dotčených měst a kraje, SŽDC a s přihlédnutím na poslední jednání řídícího výboru k železničnímu uzlu Brno.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |