Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

SŽDC vyřeší střešovické tunely železnice na letiště jižní variantou

Jižní varianta pod Ořechovkou
11.06.2019  |  Petr Bayer Aktualizováno: 10.06.2019

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) navrhla novou, tzv. jižní variantu střešovických tunelů mezi Dejvicemi a Veleslavínem v rámci chystané výstavby železnice na Letiště Václava Havla. Jsem rád, že se nám konečně podařilo vyřešit nejkomplikovanější úsek celé investice. Tunely navržené v tzv. jižní variantě jsou vedeny geologicky stabilním prostředím, neohrožují zdroje podzemní vody a sestupují velmi hluboko pod úroveň terénu. Při použití razicích štítů se tedy obyvatelé Ořechovky nemusejí ničeho obávat. Stejná technologie byla použita při prodlužování metra linky A do Motola, a přestože štíty přímo podcházely sídliště, nikdo to prakticky nezaregistroval,“ říká generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

 

V rámci modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla zůstává zatím jedinou stavbou ve fázi realizace Rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Před měsícem stavbaři uložili ocelovou konstrukci mostu přes ulici Prvního pluku. V současnosti pokračují práce na obnově kleneb u Štvanice, cihelných klenbách v prostoru autobusového nádraží Florenc včetně souvisejících pilířů a zakládání opěr mostu přes Křižíkovu ulici.

 

Projekt železnice na letiště zahrnuje 6 dalších dílčích staveb, které jsou v různých fázích povolovacího procesu. Územní řízení již probíhá k úsekům Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, Praha-Ruzyně – Kladno a Kladno – Kladno-Ostrovec a nedávno bylo zahájeno i k úseku Praha-Výstaviště – Praha-Veleslavín. K těmto stavbám vypíše SŽDC v nejbližší době výběrová řízení na přípravu dokumentace pro stavební povolení. Ke zbývajícím třem úsekům probíhá příprava dokumentace pro územní řízení.

 

Investor také pokročil v mezinárodním výběrovém řízení na architektonickou podobu železniční stanice Praha-Veleslavín. Do 2. kola postoupilo pět soutěžních návrhů. Jde o průkopnický krok, protože architektonickou soutěž v takovém rozsahu dosud žádný dopravní investor nerealizoval. Vítězný návrh poskytne architektonické vodítko pro všechny ostatní nově budované či rekonstruované stanice.  

 

Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla je jedním z největších dopravních projektů v ČR, reprezentuje nezbytnou infrastrukturní odpověď na předpokládaný rozvoj letecké dopravy. Modernizace poslední přípražské trati zařadí hlavní město i Kladno mezi moderní evropské aglomerace s železničním napojením letiště.

 

Další články k tématu

 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« srpen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce