úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Tramvajová trať do sídliště Kamechy v Brně přijde na 1,8 mld. Kč

kamechy tt-viz4 PK OSSENDORF
06.01.2025  |  Eduard Železný

Tramvajová trať na Kamechy v Brně bude stát 1,84 miliardy Kč bez DPH. Přípravné práce začnou již během ledna 2025, zkušební provoz se předpokládá v prosinci 2027. Součástí nově zbudované 1,4 km dlouhé tramvajové trati bude i podzemní tunel o délce 320 metrů. Přípravou i realizací stavby a zajištěním financování prostřednictvím fondů EU město pověřilo Dopravní podnik města Brna.

„Stavba tramvajové trati na Kamechy je jedním z klíčových strategických záměrů města Brna. Jedná se o největší dopravní stavbu tohoto typu v novodobé historii města. Spolu se stavbou tramvajové trati k univerzitnímu kampusu bude přínosem pro rozvoj brněnské městské hromadné dopravy. Nová trať nejen zlepší dostupnost sídliště Kamechy, ale také přispěje k ekologičtější a efektivnější přepravě. V současnosti je konečná stanice tramvaje v Bystrci vzdálena od Kamech více než kilometr a obyvatelé musí pro cesty využívat přestup na autobusové spoje. Prodloužení tramvajové trati umožní místním přímé spojení do centra města,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

„Nová trať se napojí na stávající tramvajovou smyčku Ečerova, povede kolem ulice Vejrostovy a dále podzemním tunelem pod ulicí Říčanskou. Zakončí ji nová smyčka u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy. Mimo vlastní stavbu tramvajové trati, včetně tunelu dlouhého 320 metrů, jsou součástí projektu úpravy pozemní komunikace, mosty, přeložky inženýrských sítí a další stavbou vyvolané investice,“ sdělil radní Petr Kratochvíl.

„Vyřizujeme dotaci z Operačního programu Doprava 2021–2027, nicméně už nyní víme, že její výše bude činit 85 % z celkových výdajů projektu. To je pro nás i Dopravní podnik města Brna velký úspěch, dotace v takové výši výrazně usnadní realizaci tohoto zásadního projektu,“ líčí náměstek primátorky René Černý. 

Smluvní vztah investora a zhotovitele bude realizován v rámci mezinárodního smluvního standardu FIDIC (tzv. Žluté knihy), což klade zvýšené nároky na kvalitu poskytovaných služeb generálního dodavatele stavebních prací. Práce provedou Eurovia, TuCon a Marti Tunnel. Průběh prací bude řízen správcem stavby, jehož činnost bude založena na stejném mezinárodním smluvním standardu (tzv. Bílá kniha FIDIC). Správcem stavby se stal Infraprojekt.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2025 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Aktuality | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Kontakt