Příprava studie proveditelnosti vysokorychlostního spojení z Prahy do Drážďan je ve druhé etapě. Ke kompletnímu dokončení dokumentů, které vyhodnotí ekonomickou efektivitu celého projektu a vyberou výslednou variantu technického řešení pro další projektovou přípravu, by mělo dojít v druhé polovině letošního roku. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok a jeho saský protějšek Martin Dulig.
„Nová vysokorychlostní trať do Drážďan patří mezi prioritní spojení, po jejím dokončení se zkrátí cesta z Prahy do Drážďan na hodinu a odvede část dopravy z dlouhodobě přetížené trati v údolí Labe,“ říká Ťok. Součástí plánované tratě je také 26 kilometrů dlouhý tunel přes Krušné hory. V současné době Správa železniční dopravní cesty společně s Deutsche Bahn (DB NETZ) řeší jeho technické parametry.
Ministři dopravy hovořili také o vybudování nového čtyřkilometrového přeshraničního spojení mezi Rumburkem a Seifhennersdorfem, kterým by se prodloužilo existující železniční spojení Děčín – Sebnitz – Dolní Poustevna – Rumburk a spojit jej s tratí Varnsdorf – Zittau – Hrádek nad Nisou – Liberec.
Dalším tématem jednání bylo rovněž silniční spojení mezi Lobendavou a Neustadtem, o jejímž vybudování se dlouhodobě zajímá jak Sasko, tak i Ústecký kraj. Saská strana při jednání uvedla, že se bude zabývat ekonomickou náročností projektu, který by umožnil jednoduší cestování. Tzv. Drážďanka je v současnosti přeshraniční turistická stezka a pro běžný automobilový provoz je uzavřena.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |