Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Trať pod Vyšehradem čeká rekonstrukce, projekt má přesáhnout 100 mil. Kč

22.08.2024
Petr Bayer

Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Nyní vyhlásila výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem výtoňského mostu s předpokládanou cenou 108,5 milionu Kč bez DPH. Vlaky budou moci nově využívat tři koleje v delším úseku. Přínosem pro obyvatele podél železnice bude nejen tišší provoz vlaků, ale také rozšíření několika podchodů pod tratí. Stavět se bude v letech 2026 až 2028.   

Vytížený traťový úsek mezi stanicemi Praha hl. n. a Praha-Smíchov denně využívá přes 200 dálkových i regionálních vlaků. V budoucnu se počítá s přidáním dalších spojů. Správa železnic proto počítá s tříkolejnou tratí také na výtoňském mostě. Tři koleje budou využitelné ve výrazně delším úseku než dnes.

Vedle zvýšení kapacity osobní dopravy bude rekonstrukce znamenat také zásadní zlepšení úrovně bydlení v nejbližším okolí. Nová trať bude méně hlučná a sníží se i vibrace. Stavbaři rozšíří několik podchodů pod tratí, současně přesunou výhybky pod Nuselským mostem směrem k ulici Na Folimance.

Vítěz výběrového řízení vypracuje dokumentaci pro povolení záměru a pro provádění stavby. Celková výše nákladů rekonstrukce bude známa po dokončení projektové dokumentace.  

Další články k tématu