Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Trať Praha – Mnichov má podstoupit radikální modernizaci

27.06.2016  |  Petr Bayer Aktualizováno: 28.06.2016

Ředitelé Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), Českých drah a ČD Cargo podepsali memorandum o společném postupu při snaze o zásadní zkvalitnění spojení mezi Prahou a Mnichovem. Na této lince není železnice s jízdní dobou téměř šest hodin konkurenceschopná, neelektrizovaná jednokolejná část trati z Plzně do Řezna se dvěma úvratěmi diskvalifikuje v boji o zákazníky jak osobní, tak i nákladní dopravu. Oznamuje to SŽDC.

„Tok zboží a materiálů mezi Českem a Bavorskem se odehrává hlavně na silnici. S rozvojem infrastruktury ČR zaspala, proto nás mezinárodní přeprava nákladů míjí. Na západě dnes běžně sestavují vlaky o délce 820 metrů, to je u nás zcela nemyslitelné,“ říká předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik. „Kdyby se podařilo zkrátit jízdní dobu Praha – Mnichov ze současných šesti na čtyři a půl hodiny, řada lidí by dala přednost vlaku před auty i letadly,“ doplňuje předseda představenstva ČD Pavel Krtek.

Mezinárodní doprava je pro ČD segmentem, který se dynamicky rozvíjí a generuje vysoké tržby. Národní dopravce se proto ve spolupráci s DB dlouhodobě zaměřuje na kvalitu spojení a služeb mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. Stejně důležitá je však z pohledu sítě mezinárodních tratí i linka Praha – Mnichov. Snahou české strany je, aby se toto spojení dostalo do priorit německého spolkového plánu rozvoje dopravní infrastruktury (Bundesverkehrswegeplan). „Naše organizace má v plánu zlepšit infrastrukturní parametry tratě na českém úseku, je však bezesporu důležité, aby se také německá strana zasadila o modernizaci návazných tratí z ČR do Mnichova,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

„Podepsané memorandum budeme okamžitě komunikovat vůči zahraničním partnerům, především v Německu ve snaze lobbovat za vysokou prioritu tohoto spojení v uvedeném plánu, dále pak v Bruselu jak mezi europoslanci, tak na Evropské komisi a Společenství evropských železnic (CER),“ uzavírá člen představenstva ČD Roman Štěrba.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce prospělo českému stavebnictví?

kvalitnější legislativa
 
více veřejných zakázek
 
omezení korupce
 
zlepšení odborného školství
 
zodpovědnější úředníci
 
jiné (můžete nám napsat co)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« září 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
18
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce