Trať ze Ševětína do Budějovic má stát 21 mld. Kč, vznikne nejdelší tunel
Správa železnic hledá zhotovitele poslední části koridoru na jih Čech, vítěz tendru zmodernizuje traťový úsek z Nemanic na okraji Českých Budějovic do Ševětína. Koleje povedou ve zcela nové trase, na které se budou nacházet 2 několikakilometrové tunely. Traťová rychlost bude 200 km/h. Zahájení prací se plánuje na začátku příštího roku, dokončení v roce 2032. Nejvyšší přípustná nabídková cena v tendru je přibližně 21,3 miliardy korun.
Modernizací projde poslední jednokolejný úsek na trati z Českých Budějovic do Prahy. Vlaky přestanou využívat dosavadní trasu přes Hlubokou nad Vltavou-Zámostí, nově se krátce za krajskou metropolí ponoří do Hosínského tunelu dlouhého 3120 metrů. Následující Chotýčanský tunel se dokonce díky délce 4775 metrů stane nejdelším na české železnici.
Celkovou přestavbou projde stanice v Ševětíně, která získá moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem. Nové trasování umožní zvýšit traťovou rychlost na 200 km/h, délka celého úseku se zkrátí z 22 na necelých 18 kilometrů. To vše přispěje k výraznému zkrácení jízdních dob.
