Trať z Prahy-Výstaviště do Dejvic má stát 7,7 mld. Kč, práce začnou v roce 2026
Správa železnic vyhlásila tendr na dokumentaci pro společné povolení stavby pro další část trati z Prahy na Letiště Václava Havla. Vítěz vytvoří projekt pro téměř tříkilometrový úsek mezi již budovanou zastávkou na Výstavišti a stanicí v Dejvicích. Ta bude nově umístěná v podzemí a nabídne lepší napojení na stanici metra Hradčanská. Výsledkem modernizace bude dvoukolejná elektrifikovaná trať, která povede z velké části v tunelu. Realizace stavby se předpokládá v letech 2026 až 2029, celkové náklady dosahují 7,66 miliardy korun.
Cílem plánované stavby je modernizace celého úseku, která zahrnuje jeho zdvoukolejnění a elektrifikaci. Současně se zruší všechny přejezdy. Na povrchu trať povede pouze v lokalitě Stromovky, poté vlaky vjedou do tunelu. V podzemí se bude nacházet i přesunutá stanice Praha-Dejvice, ze které bude přímý přestup na metro. Stávající nádražní budova bude opuštěna. Předpokládaná hodnota projektu činí 162,3 milionu korun bez DPH, stavba je schválena ke spolufinancování EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
V rámci projektu železnice na letiště aktuálně probíhají práce v úsecích Praha-Bubny – Praha-Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec. Další části tratě jsou v různém stadiu přípravy. pro úsek z Výstaviště do Dejvic již byla dokončena dokumentace pro územní řízení, v první polovině letošního roku se předpokládá vydání územního rozhodnutí.