Stavba železniční trati z pražského Výstaviště do Dejvic, která je součástí budovaného spojení Praha – letiště – Kladno, má být zahájena začátkem roku 2026 a dokončena o tři roky později. Předpokládané celkové náklady stavby činí téměř 7,7 miliardy korun. Dvoukolejná elektrifikovaná trať povede z velké části v podzemí.
Správa železnic nyní vybrala projektanta úseku mezi pražským Výstavištěm a Dejvicemi s nejvýhodnější nabídkou 157,5 milionu korun. Vytvoří projektovou dokumentaci pro společné povolení stavby, a to i s využitím informačního modelu stavby BIM. Cílem stavby je modernizace traťového úseku od nové zastávky u Výstaviště po současné nádraží v Dejvicích.
Dvoukolejný elektrifikovaný úsek povede povrchově pouze v lokalitě Stromovky, následně vlaky vjedou do hloubeného tunelu a nové podzemní stanice Praha-Dejvice. Stávající nádražní budova přestane sloužit cestujícím, nástupiště v nové poloze umožní lepší napojení na stanici metra Hradčanská. Příspěvkem ke zvýšení bezpečnosti provozu bude zrušení všech železničních přejezdů.
Vytvoření projektové dokumentace stavby Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Dejvice (včetně) je spolufinancováno EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Vítězi tendru se staly Metroprojekt Praha a Moravia Consult Olomouc.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |