Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Trať z Výstaviště do Dejvic má stát 7,7 mld. Kč, stavba začne v roce 2026

11.06.2024
Petr Bayer

Stavba železniční trati z pražského Výstaviště do Dejvic, která je součástí budovaného spojení Praha – letiště – Kladno, má být zahájena začátkem roku 2026 a dokončena o tři roky později. Předpokládané celkové náklady stavby činí téměř 7,7 miliardy korun. Dvoukolejná elektrifikovaná trať povede z velké části v podzemí.

Správa železnic nyní vybrala projektanta úseku mezi pražským Výstavištěm a Dejvicemi s nejvýhodnější nabídkou 157,5 milionu korun. Vytvoří projektovou dokumentaci pro společné povolení stavby, a to i s využitím informačního modelu stavby BIM. Cílem stavby je modernizace traťového úseku od nové zastávky u Výstaviště po současné nádraží v Dejvicích.

Dvoukolejný elektrifikovaný úsek povede povrchově pouze v lokalitě Stromovky, následně vlaky vjedou do hloubeného tunelu a nové podzemní stanice Praha-Dejvice. Stávající nádražní budova přestane sloužit cestujícím, nástupiště v nové poloze umožní lepší napojení na stanici metra Hradčanská. Příspěvkem ke zvýšení bezpečnosti provozu bude zrušení všech železničních přejezdů.

Vytvoření projektové dokumentace stavby Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Dejvice (včetně) je spolufinancováno EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Vítězi tendru se staly Metroprojekt Praha a Moravia Consult Olomouc.

Další články k tématu