úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Trendy kanceláří: Pracovní místa se zvětšují, roste význam malých zasedaček

09.12.2020  |  Petr Bayer

V kancelářích ubývá pracovních stolů, a naopak přibývá neformálních posezení. Zároveň s redukcí pracovních míst ale rostou nároky na prostor. Pracovní místa se rozvolňují a mají větší pracovní zónu z důvodu dodržování bezpečnostních rozestupů. Vyplývá to z ankety členských firem České rady pro šetrné budovy (CZGBC), které se specializují na pronájmy kancelářských nemovitostí.

V daleko větší míře než dosud firmy „objevily“ sdílená pracovní místa a home office. „V důsledku koronaviru na tento princip přistoupily i konzervativní společnosti, které dosud vyžadovaly každodenní fyzickou přítomnost na pracovišti. V mnoha případech rozdělily zaměstnance do týmů, které se střídají na home office, a vzájemné setkávání omezily na minimum. To má dalekosáhlé dopady na potřebu kancelářských prostor a jejich vybavení,“ říká výkonná ředitelka CZGBC Simona Kalvoda.

„Místa pro individuální práci jsou vytlačována prostory pro spolupráci a komunikaci. Pokud přijmeme fakt, že kancelář nikdy nebude z pohledu nákazy bezpečnější než home office, dává smysl přizpůsobit ji pro druh práce, který se na dálku dělá nejhůře tedy různé kreativní spolupráce, socializace, mentoring,“ míní šéf strategie pracovních míst z CBRE Filip Muška. Doporučuje ušetřený prostor po redukci pracovních míst použít pro navýšení množství těchto zón a rozvolnění vzdáleností mezi prostory určených pro dlouhodobou soustředěnou práci.

Roste také podíl malých zasedacích místností s kapacitou do šesti osob, naopak se upouští od velkých konferenčních prostor, které často neefektivně zabírají místo v kancelářských budovách a využívají se v plné kapacitě jen několikrát do roka. „Pro celofiremní schůzky se využívá například společná zóna, která spojuje funkci kuchyně, neformálního sezení a relaxace, kde se zaměstnanci potkávají napříč pozicemi a mohou rychle a neformálně vyřešit pracovní problémy,“ dodává ředitelka poradenství pro pracovní místa české pobočky Colliers International Jana Vlková.

S požadavky na zvýšenou hygienu v kancelářích si firmy začaly více uvědomovat i potřebu zdravého vnitřního prostředí z jiných hledisek než šíření nákazy. Více dbají na přívod kvalitního čerstvého vzduchu do kanceláří. „V současné chvíli doporučujeme nájemcům a majitelům budov omezení provozu rotačních rekuperátorů tedy zařízení pro zpětné získávání tepla z odpadního vzduchu. Může se zde totiž smíchat odpadní vzduch s čerstvým a potenciálně ho kontaminovat,“ líčí šéf konzultantů budov a projektů ze Savills Jan Jurčíček. Ve vzduchotechnice je také vhodné instalovat filtry s aktivním uhlím pro zničení mikrobiálních a virových částic.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce