Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Trendy v retailu: bioprodukty a digitalizace

03.10.2016  |  Petr Bayer

V oblasti retailu se nyní objevují nové trendy určující chování spotřebitelů. Polovina zákazníků na vyspělých trzích zvažuje ukončení nákupu, nenaleznou-li čerstvé a zdravé výrobky. Téměř třetina nakupujících „odepisuje“ prodejnu potravin, pokud nemá samostatné oddělení farmářských a bioproduktů. Uvádí to nová studie „Revoluce v nakupování potravin“ agentury Acosta, kterou zveřejnila blue events.

Výrazně se podle studie však posiluje i váha dalších faktorů. Roste význam nabídky „convenience meal solutions“, tedy hotových jídel, salátů a dalších potravin připravených k okamžité konzumaci. Tento megatrend dále posiluje s nástupem zákazníků mladé generace, která podle amerického výzkumu v 68 % případů odmítá dlouhodoběji plánovat, co budou vařit a jíst a preferují rychlá a pohodlná řešení.

Dalším trendem je prudký nástup digitalizace, zájem „milleniálů“ o retail prudce roste, pokud jsou využívány mobilní aplikace pro nákup a platby. Mobilní platby je připraveno používat téměř 50 % mladých nakupujících. Míra akceptance digitálních technologií je však vysoká u všech věkových kategorií – téměř dvě třetiny dotazovaných Američanů je připraveno je používat, pokud je prodejna potravin nabídne. Nejvíce poptávané jsou mobilní aplikace, které umožňují objednat zboží, chybějící v prodejně. Obdobně silně atraktivní je možnost self-scanningu během nákupu bez potřeby absolvovat platební gymnastiku u pokladen.

Posledním velkým novým trendem je růst „periférie“ doposud okrajových sortimentních položek. Prudce roste poptávka po zcela nových výrobcích i celých kategoriích, zejména v oblasti health-and-wellness.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.06.2019 Soutěž Česká dopravní stavba vyhlásila vítěze, Skypaper v porotě a udělil cenu

Tituly 16. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku 2018 získaly Modernizace trati…

06.05.2019 Průzkum Skypaper: Růst letos čeká téměř polovina stavebních firem

Stavební firmy zvyšují svůj optimismus a růst v letošním roce očekává 46,5 procenta z nich, oproti 44,6 % v roce…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce prospělo českému stavebnictví?

kvalitnější legislativa
 
více veřejných zakázek
 
omezení korupce
 
zlepšení odborného školství
 
zodpovědnější úředníci
 
jiné (můžete nám napsat co)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« srpen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce