úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Tři čtvrtiny firem zachovají pronajatou kancelářskou plochu i home office

01.07.2020  |  Petr Bayer

Před vypuknutím krize chtělo 20 % kancelářských firem expandovat, přičemž čtvrtina respondentů nakonec uvedla, že jim koronakrize změnila plány. Vychází z to průzkumu společnosti Prochazka & Partners na vzorku klientů, kteří mají dohromady pronajato více než 350 000 m2 kanceláří, což představuje přibližně desetinu kanceláří v Praze. Více než 80 % firem, kterým krize změnila plány, chce nakonec zmenšovat pronajatou plochu, pouze 4 % chce naopak zvětšovat. Tři čtvrtiny firem neplánují letos ani zvětšovat ani zmenšovat plochu.

„V kancelářském sektoru jsou nejvíce zasažené krizí určitě B2B společnosti poskytující poradenské služby firmám, a to z celé řady oblastí od marketingu až po investice. Přišly o nejvíc zákazníků, jelikož firmy začaly masivně šetřit, propouštět pracovníky ve zkušební době a stoply i nábor. To bude v oblasti pronájmů kanceláří znamenat i preferenci prodloužení nájmů před stěhováním, u kterého bývá dominantním důvodem firemní růst,“ říká Radek Procházka, managing Partner Prochazka & Partners.

Dvoumetrové odstupy jsou zvládnutelné bez problémů pro 63,6 % firem, naopak 7 % dotázaných myslí, že odstupy nemohou zvládnout. Zbývající třetina musí doporučení řešit tím, že zaměstnance pošle na home office nebo na jiné pracoviště. Home office do starých kolejí před krizí (jako výjimečný benefit) pošle jen čtvrtina firem. Zbývajících 75 % firem jej naopak zachovají ve větší míře i po odeznění krize, liší se pouze mírou zavedení – třetina z nich jej zavede pouze pro vybrané pozice, pětina plošně, ale jen na omezenou dobu (např. 4 dny v měsíci) a 15,9 % firem plánuje zachovat home office neomezeně navždy. Pouze 3 % respondentů uvedla, že jim během home office významně poklesla produktivita práce.

„Kromě firem, které mají jasno již dnes, je určitě mnoho těch, které nyní vyčkávají, jak se ke krizi teprve postaví. Největší dopad změn organizace práce a přehodnocení lokality či počtu pronajatých kanceláří, očekáváme nejdříve na 3. čtvrtletí roku 2020, ohledně expanze či kontrakce se pak změny promítnou většinově až do roku 2021,“ dodává Procházka.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« leden 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.