úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Tunel Deboreč je proražen, dokončení projektu začátkem roku 2022

Tunel Deboreč
13.02.2020  |  Eduard Železný Aktualizováno: 14.02.2020

Správa železnic ukončila prorážku tunelu Deboreč dlouhého 660 metrů, který je součástí modernizace trati Sudoměřice u Tábora – Votice. Dokončení projektu se předpokládá na začátku roku 2022, celkové náklady činí přibližně 7,16 miliardy Kč bez DPH. Příspěvek EU může činit až 5,15 miliardy Kč.

Ražba tunelu začala v prosinci 2018 od výjezdového (pražského) portálu. Tunel byl ražen tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou spočívající v mechanickém rozpojování horniny a jejím následném jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu. „Po prorážce tunelu budou následně zahájeny práce na dobírce jádra tunelu, na izolacích a na sekundárním ostění tunelu,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Tunel Deboreč je kratším ze dvou tunelových děl budovaných na trati Sudoměřice – Votice. Součástí modernizace je i tunel Mezno s délkou 840 metrů. Ten je aktuálně vyražen v délce zhruba 350 metrů s postupem 2 m/den.

Modernizace trati Sudoměřice – Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na 4. tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Kromě dvou jmenovaných tunelů přibude na dosud jednokolejném úseku druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Trasa, která z velké části vybočí ze stávající stopy, bude o dva kilometry kratší než dosud, což společně se zvýšením traťové rychlosti přinese zkrácení jízdních dob expresů mezi Prahou a Táborem na hodinu. Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor – Sudoměřice se Sudoměřickým tunelem.

Úsek ze Sudoměřic u Tábora do Votic je součástí koridoru, jehož modernizace začala v roce 2005. V současné době jsou již dokončeny úseky ze Ševětína do Soběslavi, Doubí u Tábora do Sudoměřic u Tábora, Votic do Prahy-Hostivaře a také koleje v železničním uzlu České Budějovice. V plném proudu jsou práce v pražském uzlu, kde vzniká čtyřkolejná trať mezi stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Vršovice. Začala již také modernizace úseku ze Soběslavi do Doubí u Tábora. Jako poslední přijde na řadu připravovaná přestavba části koridoru z Nemanic do Ševětína.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.