Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) dostal od Rady hl. m. Prahy úkol vypracovat urbanistickou studii na Nový Sedlec. Jedná se o nesourodou oblast nedaleko Suchdola, kde se dlouhodobě nedaří nalézt dohodu, jak by se měla rozvíjet. Studie by měla být hotova na začátku příštího roku a sloužit jako podklad pro změnu územního plánu a koordinaci záměrů.
Území Sedlce se rozkládá na severu Prahy a levém břehu Vltavy. Vzhledem k tomu, že zasahuje do tří městských částí (Praha 6, Praha Suchdol a Praha Lysolaje), je složitější projednat změny, aby s nimi souhlasili všichni. Zejména v oblasti Nový Sedlec je navrženo několik změn územního plánu, které se navzájem překrývají a nejsou koordinované. Střetávají se zájmy vlastníků pozemků - státu, města, městských částí, soukromých právnických a fyzických osob, s potřebou tramvajového spojení Dejvic se Suchdolem.
Studie navrhne koncepci zástavby a veřejných prostranství a stabilizuje trasu tramvajové trati. Bude po projednání a schválení hlavními vlastníky v území podkladem pro změnu územního plánu a další rozvoj dotčené oblasti. „Díky naší inventuře změn územního plánu umíme požadavek vyřídit mnohem rychleji než dříve. V případě Nového Sedlce ušetříme minimálně 1,5 roku. To je velká úspora nejen peněz z veřejných prostředků, ale i času, kterou využijeme na přípravu podrobné studie,“ vysvětluje první náměstek primátora Petr Hlaváček.
„Nedílnou součástí tohoto území bude v budoucnu významná tramvajová trať z Podbaby do Suchdola, která mimo této čtvrti a především Zemědělské univerzity obslouží právě území Nového Sedlce,“ doplňuje náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Urbanistická studie bude obsahovat dvě části. „Její první část se bude zabývat koordinací záměrů a rozvoje širšího území Sedlce, včetně oblasti mrazíren a cihelny. Druhá část, kterou jsme IPR zadali, se bude podrobně věnovat plánované lokalitě Nového Sedlce a jejímu urbanismu a regulaci,“ upřesňuje architekt Filip Foglar z Hlaváčkova týmu.
„Jsem rád, že se nám daří inovovat městské plánování. Rychlejší projednání změn územního plánu znamená větší flexibilitu a možnost reagovat na potřeby města efektivněji,“ uzavírá ředitel IPR Ondřej Boháč.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Na jaké oblasti ve stavebnictví by se měla nová vláda především zaměřit?
výstavba dálnic a silnicPetr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |